فضای مجازی فضای «خیالی» نیست

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد امروز شنبه، در مراسم سومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات و پنجمین همایش ملی روابط عمومی دستگاه های اجرایی که همزمان با روز جهانی ارتباطات در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به بستر ارتباطات برای تعالی انسانی، اظهار داشت: نوآوری، ابداع، خلاقیت، ابتکار، عقلانیت و مدیریت در ارتباط با دیگران معنا و مفهوم می یابد و انسانی که چیزی نمی داند انسان نیست.

وی با بیان اینکه هر چقدر دایره ارتباطات گسترده تر و معرفت آدمی بیشتر شود شاهد شکوفایی و کمال خواهیم بود و خداوند انسان را برای رسیدن به قله های کمال خلق کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به تجهیزات و امکاناتی که با فناوری و دنیای امروزی ساخته می شود، گفت: ظرفیت انسان برای تولید دانش ظرفیت بی پایانی است البته به رغم گسترش بی سابقه ای که در این حوزه وجود دارد اما ما در نقطه صفر ارتباطات و فن آوری اطلاعات هستیم.

وی افزود: هنوز اسیر تجهیزات هستیم و این در حالی است که به زودی باید از مرز تجهیزات عبور کنیم؛ انسان آنقدر رشد پیدا خواهد کرد که مستقیم ارتباط برقرار کند.

وی گفت: ظرفیت سلول های بدن انسان از مولکولهای آلیاژهای به کار گرفته شده در تجهیزات فناوری به مراتب بالاتر است و به زودی به جایی خواهیم رسید که انسان بدون هیچ وسیله ارتباطی با استفاده از قدرت مغز با نقطه دیگری از دنیا صحبت خواهد کرد.

احمدی نژاد با اشاره به ظرفیت هایی که ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: فضای مجازی فضای واقعی است و خیال نیست. اینکه وزارت دفاع یک کشور از یک دانش استفاده سوء کرده به معنای این نیست که عصر فناوری و ظرفیت ها و فرصت های آنرا نفی کنیم. ما قصد رفتن و له کردن و گرفتن فرصت شکوفایی انسان ها را نداریم چرا که کسی پیروز است که اندیشه و نظریه بالاتری ارائه کند.

به گفته وی، انسانی که به سمت ارتباطات و کسب دانش ها پیش می رود از منظر خدای متعال انسانی محتاط و مطلوب است که باید ضمن آگاهی از همه نظریات توحید و عدالت را انتخاب کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ممکن است از انرژی اتمی، فضای ارتباطات، سینما و تکنولوژی سوء استفاده شود، خاطرنشان کرد: نباید اصل این مبحث را کنار گذاشت بلکه باید یک پله بالاتر از مرزهایی که انسان ها را در لجن گرفتار کرده عبور کنیم.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه انسان باید به نقطه ای برسد که بر تمام دانش روز احاطه داشته باشد، گفت: باید بتوانیم علاوه بر کره زمین با آسمان و کرات دیگر ارتباط برقرار کنیم که به مرز انسانیتی که خداوند برای انسان مقرر کرده برسیم.

وی با اشاره به اتفاقات مثبتی که در ایران و در عرصه بین الملل در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: باید در تکنولوژی و فناوری بومی کار کنیم. بسیاری از نمونه های بهتر تجهیزات را می توان در ایران ساخت. باید به استعداد بومی اعتماد کنیم این بدان معنا نیست که همه چیز را قطع کنیم اما می توانیم خودمان بسیاری از تکنولوژی ها را بسازیم.

وی با بیان اینکه، ایران هزاران سال پرچمدار دانش و صنعت در دنیا بوده اظهار داشت: در دوره ای، موجودیت ایران سرکوب شد اما باید این را جبران کنیم. امروز می توانیم ماهواره در فضا قرار دهیم، موجود زنده به فضا بفرستیم، در نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و انرژی هسته ای حرف هایی برای گفتن داشته باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به 800 خدمت الکترونیکی که در شبکه ملی ارائه می شود ادامه داد: سامانه مردمی ارتباط با دولت هم اکنون قابل رهگیری و گزارشگیری است. در این زمینه کارهای خوبی انجام شده و بسیاری از نیازهای مردم را توانسته ایم تامین کنیم. به نحوی که در دولت نهم و دهم 38 میلیون اعتبار که شامل 28 میلیون نامه بوده است از مردم دریافت کرده ایم که 73 درصد آنها برطرف شده است.

وزیر ارتباطات: پیشنهادهای ایران در جهان مورد استقبال قرار می‌گیرد

محمدحسن نامی، وزیر ارتباطات هم در این همایش با اشاره به دستاوردهای ایران و حوزه فناوری و اطلاعات و ارتباطات به گزارش هفته گذشته اجلاس جامعه اطلاعاتی جهانی که با حضور 193 کشور در مقر سازمان ملل برگزار شد اشاره کرد و به تشریح دستاوردهای ایران و راهکارهای ارائه شده در این اجلاس جهانی پرداخت.

وی از پیشنهاد ارائه اینترنت پاک در جهان به عنوان پیشنهاد ایران در این اجلاس جهانی نام برد و گفت: اینترنت در تمامی ابعاد زندگی بشر تاثیرگذار است و گفت باید جنبه های غیراخلاقی آن حذف شود این درخواستی است که یک درصد کشورهای حاکم بر اینترنت باید آن را بپذیرند.

وی همچنین گفت: از آنجا که برخی از سازمان های بین المللی مانند سایت مجازی گوگل ارث تاثیر بسیاری در دنیای واقعی کشورهای در حال توسعه دارند، ایران پیشنهاد کرد که این قبیل سازمان ها باید برای جذب درآمد و کاربران کشورهای در حال توسعه مالیات پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اینترنت توسط آمریکا اداره شود، گفت: تمامی پیشنهادهای ایران در تمامی محافل جهانی مورد استقبال مردم دنیا قرار می گیرد و در این اجلاس نیز این پیشنهادات مورد توجه واقع شد به نحوی که در ملاقات با دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات وی اعلام کرد که من به ایران عشق می ورزم و سخنرانی های آقای احمدی نژاد را می خوانم.

وی از ایجاد سازمان اقتصاد دیجیتالی و وزارتخانه نوآوری که در دست بررسی است، خبر داد و گفت: در راستای فرمایش رئیس جمهور ایجاد یک سایت بین المللی برای ارائه ارزش ها و اقدامات ایران در عرصه بین المللی مدنظر قرار دارد تا با سایت هایی گوگل ارث، ویکی پدیا، ویکی مدیا و بینگ که هم اکنون بیشترین نیاز نسل جوان را با روش های زندگی غربی برآورده می کند قابل رقابت باشد.

وی گفت: این سایت ها متصل به یکی از سازمان های 16گانه آمریکا هستند و با ایجاد یک سایت بین المللی در کشور و ارائه نظراتمان خواهیم توانست ایران مجازی، مجلس مجازی، حوزه علمیه مجازی و دانشگاه مجازی را به جهان معرفی کنیم.

وی گفت: در شروع راه اندازی گوگل ارث 200 نفر پرسنل در سال 1396 در این سازمان به کار گرفته شده است که امروزه این سازمان با 262 هزار نفر دانشمند اداره می شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول