شناسایی عامل انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌اجتماعی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، سرهنگ ستار خسروی، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان دراین‌باره گفت: بدنبال شکایت شهروندی مبنی بر این که در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی صفحه‌ای به‌نام وی ایجاد و تصاویر خصوصی و خانوادگی‌اش نیز در آن منتشر شده، بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

خسروی با بیان اینکه با انجام تحقیقات، سرانجام متهم ۲۰ ساله شناسایی و دستگیر شد، گفت: وی با همدستی دو تن دیگر که از همکلاسی‌های شاکی بودند، اقدام به این کار کرده بود که آن دو نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در بازجویی‌های صورت گرفته، هر سه متهم به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را آزار و اذیت شاکی و آبروریزی وی عنوان کردند.

بنابر این گزارش، خسروی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی مجازی قابل اعتماد نیستند، گفت: کاربران باید از به اشتراک‌گذاری تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در این شبکه‌ها و فضای مجازی که باعث فراهم‌آمدن مشکلات بعدی می‌شود، خودداری کنند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: افراد باید از ذخیره‌سازی تصاویر خصوصی و خانوادگی روی تلفن‌همراه، لپ‌تاپ، فلش‌مموری و سایر تجهیزات قابل حمل پرهیز کنند، چرا که این تجهیزات امکان سرقت یا مفقودشدن را دارد و ممکن است مورد سوءاستفاده مجرمان قرار گیرد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول