آرامش به «مرکز ملی فضای مجازی» بازگشت

به گزارش «وبلاگ نیوز»، سایت رسمی پژوهشگاه فضای مجازی وابسته به مرکز ملی فضای مجازی با انتشار خبری، اعلام کرد که مناقشه بین وزارت ارتباطات و این مرکز با ورود دیوان عدالت اداری به پایان رسید.

این سایت در این خبر نوشت که با توجه به اتفاقات روز یکشنبه 29 اردیبهشت ماه در مرکز ملی فضای مجازی و ورود غیر قانونی عوامل وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تصرف ساختمان مرکز ملی فضای مجازی، دیوان عدالت اداری با ورود به این موضوع رأی خود را صادر کرد. بنا به قرار قطعی که دیوان عدالت اداری صادر نموده با توجه به مستنداتی که از سوی مرکز ملی فضای مجازی به دیوان ارائه گردیده، مصوبه شورایعالی اداری متوقف گردد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که پس از حكم مورخه 17 اسفند ماه 1390 مقام معظم رهبري مبني بر تشكيل شورايعالي فضاي مجازي و تأسيس مركز ملي فضاي مجازي که دولت و مجلس را صریحا به اختصاص بودجه و امکانات برای تشکیل مرکز ملی فضای مجازی مکلف فرموده بودند، رئیس جمهور اعلام کرد که از طریق انتقال مرکز تحقیقات مخابرات به زیر مجموعه مرکز ملی فضای مجازی این امکانات را در اختیار قرار می دهد و نهایتا پس از 10 ماه در آذر ماه 91، شورايعالي اداري به رياست رئيس جمهور رسما این پژوهشگاه را از وزارت ارتباطات جدا كرد و با نام جديد «پژوهشگاه فضاي مجازي» به زيرمجموعه مركز ملي فضاي مجازي منتقل نمود.

هنوز 5 ماه نگذشته از مصوبه شورایعالی اداری، شورایعالی اداری تحت فشار گروهی خاص در دولت، اقدام به لغو مصوبه 5 ماه قبل خود با امضاي غلامحسين الهام کرد.

اما قانون مدیریت خدمات کشوری که وظایف شورایعالی اداری را مشخص می کند در ذیل ماده 115 خود، وظايف شورايعالي اداري را در بند 1 اينگونه تعريف مي كند: اصلاح ساختار تشكيلات دستگاههاي اجرايي باستثناء دستگاههايي كه احكام آنها در قانون اساسي آمده و يا به امر امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري تشكيل شده است.

طبق اين قانون، در واقع شوراي‌عالي اداري در انتزاع مرکز تحقیقات مخابرات از وزارت ارتباطات به مركز ملي فضاي مجازي مجاز بوده است اما اکنون جدا كردن «پژوهشگاه فضاي مجازي» از «مركز ملي فضاي مجازي» كه به دستور رهبر معظم انقلاب تشكيل گرديده، خارج از حيطه اختيارات اين شورا و خلاف قانون مديريت خدمات كشوري است.

همچنین مدیران وزارت ارتباطات، به جای آنکه از طریق قانونی وارد شوند، بدون حکم قضایی به مرکز ملی فضای مجازی «ورود غیر مجاز» کردند.

خبرنگار سایت «آی.تی ایران» هم از ساختمان مرکز ملی فضای مجازی گزارش می‌دهد جایی که تعداد قابل توجهی مامور حراستی در این مرکز حضور دارند، یکی از این ماموران به این خبرنگار گفت که : نیروهای وزارتی رفتند.

تابلوی مرکز ملی فضای مجازی اما هنوز بر سر در این مرکز قرار ندارد چراکه 29 اردیبهشت توسط نیروهای وابسته به وزارت ارتباطات پایین کشیده شده بود، اما به گفته حراست شورای عالی مجازی تابلوی جدید سفارش داده شده و تا ساعاتی دیگر در این محل نصب می‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول