خيز «ياهو» براي شبكه‌هاي اجتماعي

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» روزنامه تهران امروز نوشت: هيات مديره «ياهو»، خريد سرويس وبلاگ و شبكه اجتماعي «تامبلر» را به مبلغ ۱.۱ ميليارد دلار تصويب كرده است. ياهو براي رقابت با شركت‌هايي مثل «گوگل»، «فيس‌بوك» و «تویيتر» اقدام به خريد اين وب‌سايت مستقر در نيويورك كرده كه بيشتر كاربرانش جوان هستند.

تحليلگران معتقدند ياهو با خريد تامبلر سعي دارد تا حضور پررنگ‌تري در شبكه‌هاي اجتماعي پيدا كند و بتواند در رقابت با گوگل، فيس‌بوك و توئيتر كاربران جوان را جلب كند.

تامبلر طبق آنچه در صفحه اول خود اعلام كرده ميزبان ۱۰۸ ميليون وبلاگ و حاوي ۵۰.۷ ميليارد مطلب است. اين سرويس با اينكه حضور چشمگيري در موبايل دارد اما در درآمدزايي موفق نبوده و تاكنون از گرفتن آگهي هم خودداري كرده است. البته تامبلر از ماه آوريل سال گذشته به‌صورت محدود آگهي گرفته اما به گزارش «فوربس»، درآمد آن در سال ۲۰۱۲ فقط ۱۳ ميليون دلار بوده است. هنوز مشخص نيست آيا پس از مالكيت ياهو پذيرش آگهي در تامبلر افزايش خواهد يافت يا نه.

ياهو كه در سال‌هاي اوليه رشد اينترنت بزرگ‌ترين نام بود هنوز هم با ۷۰۰ ميليون بازديد ماهانه يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي اينترنتي دنياست اما در موبايل حضور محدودي دارد و در رده‌بندي موتورهاي جست‌وجو هم از گوگل عقب‌تر است. ياهو در سال گذشته 1000 نفر را اخراج كرد و هنوز بر سر اينكه آيا بايد بر اخبار رسانه‌ها تمركز كند يا بر تكنولوژي و ابزارك‌ها، اختلاف نظر وجود دارد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول