رایزنی یک گروه برای حذف KHAMENEI.IR در فیس‌بوک

به گزارش «وبلاگ نیوز»، سایت شبکه دولتی آلمان (دویچه وله) در گزارشی از تلاش یک گروه لابی با فیس‌بوک خبر داد که می‌خواهد صفحه‌ای که اخیرا به نام سایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این شبکه اجتماعی ایجاد شده را حذف کند.

گروه موسوم به «متحد علیه ایران اتمی» (United Against Nuclear Iran) تلاشی برای حذف صفحه‌ای که به نام سایت khamenei.ir در فیس‌بوک ایجاد شده را آغاز کرده است.

گفته می‌شود این گروه در حال جمع‌آوری امضا برای نامه‌ای خطاب به مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار شبکه اجتماعی فیس‌بوک، است.

این صفحه در آذرماه سال گذشته ایجاد شد و در رده صفحه‌های تأیید نشده و غیر رسمی شبکه فیس‌بوک قرار گرفت، چرا که هنوز هیچ تأییدیه‌ای از سوی سایت رهبر انقلاب بر این صفحه و صفحات مشابه در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند گوگل پلاس، توییتر، اینستاگرام و پینترست منتشر نشده است.

دویچه‌وله در گزارش خود می‌نویسد که گروه «متحد علیه ایران اتمی» در آستانه انتخابات ایران پست‌های این صفحه در فیس‌بوک را مصداق «نفرت‌پراکنی» ، «تهدیدآمیز» و «خشونت‌بار» ارزیابی کرده و می‌خواهد که بر اساس قواعدی که فیس‌بوک خود تعیین کرده این صفحه حذف شود. این گروه به یکی از پست‌های موجود در این صفحه اشاره دارد که در آن آیت‌الله خامنه‌ای کنار شعاری ضد آمریکایی دیده می‌شود.

بر اساس گزارش دویچه‌وله، تلاش این گروه برای محدودسازی ایران در اقتصاد به این موضوع خلاصه نشده و «تاکنون توانسته ۵۰۰ کمپانی را به پایان بخشیدن به تجارت با ایران قانع کند که از آن میان به کمپانی‌های جنرال‌التریک و KMPG اشاره کرد.»

از نام گروه «متحد علیه ایران اتمی» این‌طور برداشت می‌شود که می‌خواهد با روش‌های متفاوت از جمله حذف یک صفحه در یک شبکه اجتماعی با همکاری مدیران فیس‌بوک، با برنامه‌های هسته‌ای ایران مخالفت کند، اما آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران معتقد است که این مخالفت‌ها تنها بهانه بوده و دلیل مخالفت اصلی، گسترش اسلام و نظام سیاسی اسلامی است.

صفحه غیر رسمی سایت khamenei.ir در فیس‌بوک به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی به اطلاع‌رسانی آخرین اخبار پیرامون ولی امر مسلمین جهان می‌پردازد و این‌طور که پیداست توسط گروهی از هواداران این سایت ایجاد شده و اداره می‌شود.

انتهای پیام/.

۱۲ comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول