اختتامیه‌ای برای «بهار» دولت

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایرنا، مراسم اختتامیه جشنواره وبلاگ نویسی بهار روز جمعه سوم خرداد 1392 مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر، در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد. [گزارش تصویری]

در این مراسم محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری هم حضور داشت که با با اشاره به اصل حضور انسان در این عالم افزود: همانطور كه مستحضرید انسان قبل از حضور در این عالم خلق شده است، اما تنها به این عالم می آیند كه اصلی ترین انگیزه انسان برای ورود به این عالم، رسیدن به بهار است.

وی خاطرنشان كرد: اگر زندگی بهاری به مفهوم بهاری یعنی سرشار از نشاط، عشق، امید، زیبایی، همبستگی، همراهی و حركت به سوی قله های كمال نباشد، بدون تردید هیچ انگیزه ای برای ورود انسان ها به این دنیا وجود ندارد.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با قرائت بیتی از اشعار حافظ: «جان بی جمال جانان میل جهان ندارد/هركس كه این ندارد حقا كه آن ندارد»، اظهار داشت: حضور انسان ها به این عالم برای برپا كردن بهار است.

وی با اشاره به اینكه نقطه تمركز فعالیت شیطان در طول تاریخ از بین بردن یاد و نام عشق و امید به بهار است، تصریح كرد: اگر عشق به بهار و امید به برپایی آن وجود نداشته باشد، به طور یقین زندگی، حركت و حضور در این عالم بی معنا است.

رییس قوه مجریه ادامه داد: اگر شیطان موفق شود از كسی با قلبی امید به بهار، عشق به بهار را بستاند، حیات را از او ستانده است.

احمدی نژاد، ملت بزرگ ایران را به عنوان نخستین ملتی كه حقیقت بهار را شناخته وهزار سال برای برپایی آن زندگی كرده است، معرفی كرد و گفت:هر سال با بهار در سطوحی بالاتر تجدید میثاق كنیم.

رییس جمهوری افزود: دشمنان بهار همواره در طول تاریخ در مقابل ملت ایران ایستاده اند و در عرصه های گوناگون تاریخ نیز تلاش كرده اند اندیشه بهاری را از ملت ایران سلب كنند.

رییس جمهوری در ادامه اظهار داشت: اكنون پس از ده ها، صدها و هزاران حادثه، هجمه ها و گستاخی ها و همچنین اشغالگری ها، آنچه كه رفته است دشمنان بوده و آنچه كه هست ملت ایران با اندیشه بهاری است.

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه یقین دارم ملت ایران تا آخر خواهد بود، گفت: ملت ایران تا آخر خواهد بود و بهار حقیقی نه تنها در ایران، بلكه در همه هستی بر پا خواهد شد.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به گفت وگوی یكی از حضار با وی مبنی بر این كه باشید، گفت: من نیز در پاسخ به این عزیز گفتم، هستیم، همه هستیم تازه كار ما آغاز شده است.

رییس جمهوری ادامه داد: اندیشه بهار و خود بهار چیزی نیست كه كسی بتواند با پایمال كردن این جوانه، آن را از بین ببرد.

وی با طرح این سوال كه بهار خود را در چه چیزی متجلی می كند؟ افزود: وقتی بهار می شود و شما از كنار دشت و صحرا عبور می كنید می بینید جوانه ها از دل سنگ ها، خاك، دیوار و زیر آسفالت خود را نشان داده اند.

رییس جمهوری یادآور شد: ملتی كه به عشق بهار انسان ها می اندیشد و زندگی می كند، بدون ترید بهار حقیقی را در آغوش خواهد كشید.

وی اظهار داشت: امروز كه همه اینجا جمع شده ایم، متاسفانه جای یكی از عاشقان حقیقی بهار، مرد همیشه بهاری ایران خالی است.

رییس جمهوری ادامه داد: اگر بخواهیم از بهار سخن بگوییم، باید به درازای تاریخ انسان و به بلندی عظمت انسان سخن بگوییم.

رییس جمهوری در آغاز سخن، میلاد انسان كامل حضرت علی (ع) تجلی كامل بهار و سوم خرداد سالروز حماسه فتح آزادسازی خرمشهر را تبریك گفت.

احمدی نژاد سخنان خود را با دو بیت شعر به پایان رساند: ما از تبار رستم و فرهاد و آرشیم/ و اندر شرار فتنه آخر سیاوشیم / در التهاب رؤیت آن مهر آخرین/ در مجمر سپیده سپندی بر آتشیم

ذکر بهار را در جان‌ها بنشانید

پس از سخنان رئیس جمهوری، «بهمن شریف زاده» که به عنوان دبیر این جشنواره معرفی شد، با بیان اینكه «مردان بهاری ذاكران همیشگی بهارند»، افزود: شما وبلاگ نویسان، شاعران و عكاسان در زمره افرادی هستید كه می توانید ذكر بهار را در جان ها بنشانید و آنرا در دل ها زنده سازید كه این خاصیت هنر است.

وی خاطرنشان كرد: خاصیت هنر این است كه هر مقوله ای را می تواند به ساحت مقدس دل برساند و احساسات را برانگیزد، كما اینكه خاصیت شعر نیز در این است كه عواطف انسانی را برانگیخته و امید را در دل ها پدید آورد و آن را همیشه بهاری می كند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینكه «كثرت اندیشه در باره بهار فزونی فكر در حیطه بهار است»، گفت: این كثرت بهار را از ساحت اندیشه به ساحت شور انگیز دل وارد می سازد.

وی گفت: بهار ذكر خداوند است چنانكه ائمه معصوم علیه السلام نیز فرموده اند یاد ما یاد خداوند است. بنابر این اگر از بهار هستی یاد كردیم از خداوند یاد كرده ایم.

شریف زاده در ادامه یادآور شد: شایسته است كه بسیار از بهار یاد كنیم. اگر از بهار یاد كردیم، خالق بهار نیز ما انسان ها را به یاد می آورد.

وی ضمن تشكر و قدردانی از رییس جمهوری به عنوان «مردی كه با بازخوانی جدید خویش از بهار نور امید را بر دل ها تاباند»، گفت: ذكر بهار را فراموش نكنیم و در فراز و نشیب هایی كه پیش رو داریم مردان بهاری را از یاد نبریم و همچنین در آرزوی رسیدن بهار حقیقی باشیم.

در این برنامه با حضور رییس جمهوری از سه كتاب به نام های «اردیبهشت» برگزیده آثار شعر بهار، «آوای خرد» در دفاع از گفتمان فرهنگی دولت نهم و دهم و «هفت درصد» درباره هفت بار با رییس جمهوری در یكصدمین سفر استانی با رییس جمهوری رونمایی شد.

همچنین با حضور رییس جمهوری از نفرات برتر عكس و بخش ویژه جشنواره وبلاگ نویسی و عكس بهار و همچنین عكاس پیشكسوت دوران دفاع مقدس نیز با اهدای لوحی تجلیل شد.

هم‌چنین دامنه سایت این جشنواره که پیش از این به نشانی baharblog.com بود، به یک سرویس‌دهنده وبلاگ تغییر وضعیت داد و اطلاعات مربوط به این جشنواره در دامنه‌ای جداگانه در دسترس قرار گرفت.

انتهای پیام/.

  • سلام
    لطفا اسامی برگزیدگان بخش وبلاگ نویسی رو قرار دهید ..
    با تشکر

    • پاسخ وبلاگ نیوز:
      با سلام
      متاسفانه در سایت جشنواره و خبرهای منتشر شده، نام برگزیدگان ذکر نشده است.

      • ممنونم از پاسختون
        این هم نشان از سیاست های بهاری دولت هست…

        • یعنی اصلا اسامی برندگان را اعلام نمی کنند؟

          جایزه ی افرادی که نتونسته باشند به اختتامیه بیاند چی میشه؟

          • عزیز دل من معلومه دیگه…جایزه تعلق نمیگیره…به من خیلی گفتن برم…اما نرفتم خوب جایزه رو میدن به کسی که اونجا باشه..

  • احمدی

    واقعا که اینهمه آدم رو معطل کردند و گفتند مستقیما از سایت مراسم پخش میشه که نشد هی اصرار می کردن اگه نیایین جایزه تون از دست میدین حالا هم زورشون میاد نتایج رو اعلام کنند قرار بود به همه شرکت کنندگان بسته فرهنگی بدن که اونم فعلا هیچی

    • نظر دهنده

      لابد چون بهاران عدم صلاحیت خورد و حال رئیس جمهور گرفته شد،جشنواره رو به نحو احسن برگزار نکردن….

    • پخش مستقیم شد ولی کمی دیر اون پخش مستقیم هم به درد خودشون میخوره

  • ای بابا چه بی خود

  • علی

    جایزه نفر یازده تا چهلم نفری 100هزار تومن :بگو ببینم :جایزه است:نه واقعا 100هزار تومن پوله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول