پسورد دو مرحله‌ای توییتر فعال شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از افتانا، توییتر امکان فعال‌سازی و استفاده از پسوردهای دومرحله‌ای را برای کاربران فراهم کرد. به این ترتیب کاربران این سرویس مایکروبلاگینگ در سراسر جهان می‌توانند به سادگی و آن‌طور که توییتر می‌گوید «با صرف یک دقیقه وقت» برای فعال کردن این سرویس٬ امنیت خود را ارتقا دهند و از دسترسی هکرها یا افراد ناشناس به اکانت خود جلوگیری کنند.

پسورد دومرحله‌ای توییتر هم همچون همه سرویس‌های دیگری که این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند٬ از جمله گوگل٬ اپل و دراپ‌باکس کد ۶ رقمی بررسی هویت را به صورت پیامک به شماره موبایل کاربر ارسال می‌کند؛ بنابراین پیش از هرچیز لازم است که کاربر شماره موبایل خود را در سیستم ثبت کند.

رویدادهای ماه‌های اخیر و نفوذ هکرهایی از جمله هکرهای «ارتش الکترونیک سوریه» به اکانت‌های توییتر مهمی از جمله اکانت‌های رسمی خبرگزاری آسوشیتدپرس و رویترز و رسانه‌های دیگر از جمله الجزیره٬ نیویورک‌تایمز و بلومبرگ و غیره موجب شد که متخصصان امنیت توییتر راه‌اندازی این سرویس امنیتی را تسریع کنند.

اکثر کاربران توییتر از طریق حملات فیشینگ به دام هکرها می‌افتند. با گسترش بی‌سابقه نفوذ توییتر در میان کاربران سراسر جهان٬ این حملات هم با جدیت بیشتری از سوی هکرها اجرا می‌شوند. در این حملات٬ هکرها با طراحی صفحات جعلی مشابه صفحات سرویس‌های محبوب نظیر فیس‌بوک و توییتر٬ کاربران را ترغیب به وارد کردن اطلاعات خصوصی‌شان می‌کنند.

انتخاب پسوردهای ساده٬ استفاده از وای‌فای رایگان و باز در مکان‌های عمومی و استفاده از سیستم‌های کامپیوتری اشتراکی٬ از جمله در کافی‌نت‌ها٬ از دیگر دلایل هک شدن و از دست رفتن اکانت‌های توییتر کاربران است.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول