امريكا دسترسي ايرانيان به فيس بوک و تویيتر را تسهيل كرد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، روزنامه جوان امروز در گزارشی نوشت: وزارت خزانه داري امريكا روز پنج‌شنبه اعلام كرد كه دسترسي به تلفن‌هاي اپل، نرم افزار‌هاي جديد از اين به بعد مشمول تحريم هايي نخواهد بود كه امريكا از سال ۱۹۹۲ عليه ايران اعمال كرده است. رويترز گزارش كرد كه كم‌كردن تحريم‌هاي امريكا بر تكنولوژي ارتباطاتي تلاشي از سوي دولت امريكا براي ابراز حسن نيت به شهروندان ايراني قبل از انتخابات ملي در ايران است.

منابع امريكايي مي‌گويند هدف از كاهش تحريم دسترسي به تكنولوژي ارتباطاتي، تسهيل دسترسي ايراني‌ها به شبكه‌هاي اجتماعي از جمله تویيتر و فيس بوک در آستانه انتخابات رياست جمهوري ۲۴ خرداد ماه و اثر گذاري بر انتخابات از اين طريق است. وزارت خارجه امريكا در جريان اغتشاشات سال ۱۳۸۸ نيز از برخي شبكه‌هاي اجتماعي از جمله شبكه فيس بوك خواسته بود كار تعميراتي خود را به تعويق بيندازند تا كاربران ايراني امكان استفاده از آن را داشته باشند.

از آن زمان تا‌كنون بحث‌هايي در اين باره مطرح بوده كه دولت امريكا همزمان با تشديد فشار‌ها بر ايران، تحريم‌هاي بخش تكنولوژي ارتباطات را كاهش بدهد تا شبكه‌هاي اجتماعي مانند فيس بوك و تویيتر نقش بيشتري در ساماندهي افكار عمومي در ايران داشته باشند. طرفداران كاهش محدويت بر شبكه‌هاي اجتماعي در ايران مي‌گويند كه اين شبكه‌ها از جمله فيس‌بوک، يوتيوب و تویيتر در جريان اعتراضات جهان عرب كه در غرب نام «بهار عربي» نام گرفت، اثرات ‌جدي داشتند.

دولت امريكا اولين بار در سال ۲۰۱۰ تحريم فناوري‌هاي ارتباطاتي عليه ايران را كاهش داد و شركت‌هاي امريكايي اجازه پيدا كردند كه برخي نرم‌افزار‌ها و همچنين خدمات اينترنتي مانند چت و ايميل را براي ايران در نظر بگيرند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول