افزایش 480درصدی پرونده‌های پلیس فتا سمنان

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، سردار محمد رضا ميرزايي، فرمانده انتظامي استان سمنان با اعلام افزایش 480 درصدي كشف پرونده هاي ارجاع شده به پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات گفت: تيم رصد فضاي مجازي اين پليس در دو ماهه نخست امسال 36 هزار سايت و وبلاگ را مورد پايش قرارداده است.

سردار ميرزايي گفت: پليس فتا از جمله بخش هاي نوپاي نيروي انتظامي است كه در فرصت كوتاه فعاليتش، خدمات شاياني را به جامعه ارايه كرده است.

سردار ميرزايي به اقدامات دو ماهه نخست امسال پليس فتاي استان سمنان اشاره كرد و افزود: كشف پرونده هاي ارجاع شده به اين پليس در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 480 درصد افزایش دارد.

وي از دستگيري 11 نفر به دليل ارتكاب جرايم و تخلفات سايبري در دو ماه گذشته خبرداد و گفت: تركيب سني اين افراد بين 17 تا 24 سال است.

به گفته فرمانده انتظامی استان سمنان، بيشترين جرايم به ثبت رسيده در فضاي مجازي در این استان، تبليغ فروش اجناس ممنوعه، برداشت هاي غيرمجاز از حساب بانكي افراد، كلاهبرداري هاي رايانه اي و همچنين هتك حيثيت و نشر اكاذيب مي باشد.

اين مسئول انتظامي، كسب منافع مالي، جرايم اخلاقي و انتقام جويي را مهمترين انگيزه مجرمان دستگير شده اعلام كرد.

فرمانده انتظامي استان سمنان با اشاره به اجراي برنامه هاي گوناگون آموزشي از سوي كارشناسان پليس فتا با هدف آموزش و پيشگيري از وقوع جرايم در فضاي مجازي، تصريح كرد: در اين راستا، جمع زيادي اقشار مختلف از جمله اوليا و مربيان مقاطع گوناگون تحصيلي، فرهنگيان، طلاب حوزه هاي علميه، دانش آموزان، دانشجويان، كاركنان ادارات دولتي، بانک ها و… برگزار شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول