معترضان ترکيه، نگران سانسور شدن اينترنت

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی فرانس24 گزارش داد: معترضان از شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر و یوتیوب برای ترویج جنبش اعتراضی خود به طورگسترده استفاده می کنند. تظاهرکنندگان بیش از پیش نگران شده اند که مبادا مسئولان کشور دسترسی به سایتهای اینترنتی و شبکه های اجتماعی را محدود کنند.
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به تازگی شبکه های اجتماعی را تهدیدی برای جامعه توصیف کرده است.
برخی از فعالان خود را برای چنین احتمالی آماده کرده اند. دولت ترکیه از سال دوهزار و هفت تا دو هزار و ده، دسترسی به یوتیوب را ممنوع کرده بود. دولت سپس سیستم فیلترینگ اینترنت را با استفاده از واژگان راه انداخته است.
به تازگی بارگذاری وی پی ان ها به طور گسترده در سراسر ترکیه گسترش یافته است. وی پی ان امکان دسترسی به سایتهای سانسور شده و وب گردی به صورت ناشناس را میسر می سازد.
شرکت تولید کننده نرم افزار هات اسپات شیلد (HotspotShield) اعلام کرد این نرم افزار صد و بیست هزار بار در ترکیه در روزهای اخیر بارگذاری شده است.
از ابتدای اعتراضها، بسیاری از تظاهرکنندگان می گویند مشکلاتی برای دسترسی به اینترنت پیدا کرده اند و از کند شدن سرعت اتصال به اینترنت ابراز نارضایتی می کنند. معترضان مستقیما مسئولان کشور را به ایجاد اختلال در ارتباطات نزدیک پارک گزی استانبول متهم کرده اند.
شرکت رنسیس که ارتباطات اینترنتی ترکیه را بررسی می کند می گوید در سطح ملی اختلالات اینترنتی مشاهده نکرده اما بعید ندانسته است به علت اتصال همزمان میلیونها نفر، شبکه اشباع شده باشد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول