پروژه دولت امریکا برای کنترل شبکه‌های اجتماعی افشا شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از همشهری‌آنلاین، مقامات قضایی آمریکا دوشنبه پرونده‌ای را علیه ادوارد اسنودن (Edward Snowden) کارمند پیشین آژانس امنیت ملی این کشور به جریان انداختند. کاری که اسنودن انجام داده به یک رسوایی برای آمریکا تبدیل شده است.
اسنودن، یک جوان بیست و نه ساله است که فعالیت فوق محرمانه دولت آمریکا در اختیار مطبوعات قرار داده است؛ وی اکنون در هنگ کنگ به سر می برد و احتمال دارد که مقامات قضایی آمریکا خواستار استرداد او شوند.

او پیش تر اعتراف کرده بود که اسرار فوق محرمانه مربوط به کنترل حساب های کاربران اینترنت و جمع آوری اطلاعات از سوی آژانس امنیت ملی را افشا کرده است.

به گفته اسنودن برنامه دولت آمریکا از سال 2007 شروع شده است. بر این اساس اطلاعات صوتی، تصویری و نوشتاری کاربران 9 شرکت بزرگ اینترنتی در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

یاهو، گوگل، فیس‌بوک، اسکایپ، یوتیوب، مایکروسافت، پالتاک و آ او ال، از ابتدای این برنامه با دولت آمریکا همکاری کرده‌اند و شرکت اپل نیز پنج سال بعد به این پروژه پیوسته است.

دراپ باکس نیز قرار بود بزودی در این برنامه مشارکت کند، اما توییتر هرگز حاضر نشد اطلاعات کاربرانش را در اختیار دولت آمریکا قرار دهد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول