شکایت شرکت های اینترنتی از نهادهای دولتی امریکا

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از افتانا، به دنبال ارسال دادخواست های برخی گروه های مدافع حقوق مدنی مردم به قوه قضاییه آمریکا شرکت هایی مانند موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس و بنیاد جهانی وب هم به جمع شاکیان پیوسته اند.

در برخی از این شکایت نامه ها هم به صورت اینترنتی تنظیم شده از کنگره آمریکا خواسته شده تا در مورد عملکرد آژانس امنیت ملی آمریکا تحقیقات همه جانبه ای را به عمل آورد و عملکرد آن را زیر ذره بین بگیرد.

اف بی آی و آژانس یاد شده از سال ۲۰۰۷ برنامه ای موسوم به «پریسم» را به اجرا گذارده بودند تا بتوانند بدون نیاز به موافقت و اطلاع شرکت های بزرگ اینترنتی مانند گوگل، فیس بوک، یاهو و مایکروسافت به سرورهای آنها دسترسی داشته و از کاربران اینترنت بدون دردسر جاسوسی کنند.

به دنبال افشای این خبر که به اعتبار شرکت های یاد شده لطمه سنگینی وارد کرده تعدادی از آنها با ارسال نامه هایی خطاب به دادستان کل آمریکا خواستار صدور اجازه نامه این نهاد قضایی برای انتشار جزییات درخواست های دولت از خود برای افشای اطلاعات خصوصی مردم شده اند. آنها معتقدند با این کار مشخص خواهد شد که شرکت های اینترنتی در زمینه افشای اطلاعات خصوصی کاربران کاملا تابع قانون بوده اند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول