نحوه جاسوسی «پریسم» + اینفوگراف

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از خبرآنلاین، دو هفته اخیر رسوایی جاسوسی روی دیتای کاربران اینترنت از طریق برنامه موسوم به پریسم (PRISM) توسط آژانس امنیت ملی امریکا NSA و اف بی آی که از طریق ادوارد اسنودن فراری در هنگ کنگ فاش شد، در صدر اخبار قرار گرفت.

در همان ابتدا مقامات امریکایی جاسوسی روی دیتای کاربران را تکذیب کرده و بعد از اینکه مجبور به تایید آن شدند، اظهار نظر کردند که این کار نه به صورت مستقیم ، بلکه غیر مستقیم، بدون ذکر جزییات بیشتر، انجام گرفته است.

گوگل هفته پیش اعلام کرد آنچه به «کشیدن دیتا به طریق سیفونی توسط آژانس امنیت ملی» معروف شده، چیزی جز FTP‌ نیست! گوگل همچنین گفته بعضی وقتها انتقال دیتای مورد نظر به صورت دستی انجام شده و مانند ماشین حمل پول، اطلاعات روی هارد ریخته شده و فیزیکی منتقل می گردد.

نیویورک تایمز نیز نوشت فیس بوک چیزی شبیه mailbox یا dropbox ایجاد کرده که دیتای مورد نظر را آنجا قرار داده و آژانس امنیت ملی بر می دارد.

اشکان سلطانی و semipr۰ بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه ها در مورد ابزار مخفی در جمع آوری دیتا روی اینترنت توسط آژانس امنیت ملی امریکا اینفوگرافیکی را بر اساس فایل پاورپونت منتشر شده در اینترنت توسط ادوارد اسنودان ساخته اند که در زیر مشاهده می کنیم:

(اینفوگرافیک اساس کار خود را مبتنی بر این امر قرار داده که جاسوسی به صورت مستقیم انجام نمی شود و مدلی را طرح کرده که بر اساس ردیابی صوتی روی اسکایپ و سیستم چت مایکروسافت به صورت onsite همزمانی انجام می شود)

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول