«فعاليت‌هاي مركز ملي فضاي مجازي به لايه هاي مختلف نظام اطلاع رساني گردد»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» در اين بازديد 4 ساعته كه با حضور دكتر اخوان و معاونين مركز ملي فضاي مجازي صورت پذيرفت آقای مهندس مصطفي میرسلیم در جريان فعاليت هاي حوزه ي فضاي مجازي و مركز ملی فضای مجازی قرار گرفته و برخي مسائل حوزه هاي مختلف از جمله مسائل زيرساختي و شبكه هاي مخابراتي و محتوا مورد بررسي قرار گرفت. در جلسه همچنين درباره موضوعاتي مانند تولید داخل در صنعت فاوا، تصویرسازی رایانه ای،بانک اطلاعاتی الکترونیک،رسانه های صوتی و تصویری در فضای مجازی،بازی های رایانه ای برخط،مراکز داده و میزبانی خدمات فضای مجازی،تهدیدات امنیتی خدمات همراه،تهدیدات امنیتی خدمات دهندگان خارجی فضای مجازی و… بحث و تبادل نظر گرديد.

در این دیداردکتر مهدی اخوان دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشورضمن خیر مقدم از حضور مهندس میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرکز ملی فضای مجازی ضمن تشريح توضیحاتي پیرامون فعالیت های مرکز ملی فضای مجازی در عرصه های یاد شده گفت: باید کارهای پژوهشی در بخش های یاد شده انجام گیرد و مشکل کشور در بحث کپی و رایت رفع گردد در غیر این صورت مشکلات فراوانی خواهیم داشت. وي همچنین با مطرح کردن معضلات فضای مجازی کشور و بررسی برخی مشکلات از جمله نبود تجهیزات و زیرساخت ها در عرصه فضای مجازی توضیحاتی را ارائه کردند.

مهندس میرسلیم نیز در این خصوص گفت: برخی از این بخش ها بسیار می تواند برای کشور خطر آفرین باشد و باید اخلال آفرینان را رصد کرد. وي اضافه کرد: تشکیل و فعالیت مجموعه مرکز ملی فضای مجازی از سوی رهبر انقلاب بسیار دقیق و حساب شده بودو باید لایه های مختلف نظام توجیه و اطلاع رسانی گردد.

مهندس میر سلیم در پایان بازدید خود از مرکز ملی فضای مجازی تاکید کردند که پرداختن به این موضوعات ضروری  است و دولت آینده باید اهمیت زیادی در این مباحث داشته باشد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول