رأی پزشکی قانونی در خصوص ستار بهشتی تحت فشار نبوده است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی در گفتگویی که به مناسبت هفته قوه قضاییه با خبرگزاری فارس انجام داد، به تشریح جزییاتی از روند بررسی پرونده ستار بهشتی(وبلاگ نویس) پرداخت.

وی در خصوص علت تشکیل جلسات متعدد در بررسی پرونده ستار بهشتی را اینگونه گفت: پرونده ستار بهشتی یکی از پرونده‌های بسیار پیچیده و مشکل بود که علت فوت در وهله اول آنقدر واضح نبود که قابل تشخیص باشد، در اینگونه پرونده‌ها معمولاً می‌گویند علت فوت نامشخص است اما چون بحث این پرونده خیلی حساس بود مدام آزمایشات و کمیسیون‌های مختلف تخصصی تشکیل شد و آنقدر متخصصان رشته‌های مختلف روی علائم آزمایشات بحث کردند تا توانستند جواب نهایی را ارائه دهند.

 وی ادامه داد: البته ما هم روز اول همین نظر را دادیم که احتمال قوی وجود دارد که بر اثر شرایط خاص و فشارهای روحی ستار بهشتی فوت‌کرده است اما نباید فراموش کرد که ما اصلاً در کار کارشناسان دخالت نمی‌کنیم و فقط نظریات را بیان می‌کنیم.
شجاعی هرگونه اعلام نظر تحت فشار در پرونده ستار بهشتی را رد و تأکید کرد: ما ادعا می‌کنیم که در یک مورد هم محال است رأی‌مان را در پرونده تغییر دهیم و محال است یک مورد خلاف واقع پیدا شود، پزشکی قانونی فقط بر واقعیات تکیه دارد. ممکن است نظریه کارشناسی را علنی اعلام نکنیم ولی آن را تغییر نمی‌دهیم و تنها به قاضی و مرجع قضایی نظریه کارشناسی خود را اعلام می‌کنیم، تمام نمونه آزمایشان را تا 5 سال و پرونده‌های حساس و مهم را تا سالهای سال نگهداری می‌کنیم که قابل بررسی است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول