سفری در تاریخچه شبکه‌های اجتماعی + اینفوگرافیک

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از گرداب، با گذشت زمان هر رسانه سعی می‌کند که با ایجاد کردن ضرورت‌هایی در زندگی بشر جایگاهی برای خود در زندگی روزانه آن‌ها باز کند. انسان نیز با خو گرفتن به روزمرگی، معمولا سعی نمی‌کند که در این روند تغییری ایجاد نماید.

لذا همواره زندگی خود را با تغییرات جدید منطبق ‌می‌نماید و کمتر پیش می‌آید که نگاهی پرسش‌گرانه به این تغییرات داشته باشد تا بتواند ضرورت این تغییرات را در زندگی خود بیابد و سپس سعی در ایجاد آن داشته باشد.

همین اتفاق در مورد اینترنت به عنوان یک رسانه مجازی نیز صورت گرفت، با پدید آمدن انواع شبکه‌های اجتماعی در دنیای مجازی، هرکدام سعی کردند که با ایجاد یک ضرورت جدید و نیاز جدید در زندگی بشر جای خود را در زندگی بشر بیشتر باز کنند و سپس با توجه به نیازی که در زندگی انسان‌ها ایجاد کرده بودند، محصولی متناسب ارائه دهند تا بشر را بیشتر با خود درگیر نموده و همراه سازند.

در زیر اینفوگرافیکی برای شما ارائه شده است که نحوه پیدایش شبکه‌های اجتماعی مختلف و علی‌الخصوص فیس‌بوک را در طی زمان نشان می‌دهد. در این اینفوگرافیک خواهید دید که این شبکه‌ها چگونه جایگاهی برای خود در زندگی انسان‌ها ایجاد کرده‌اند و آن‌ها را تبدیل به کاربران خود نموده‌اند.

امید است با نگاهی دوراندیشانه و معقول به این اینفوگرافیک و تعمق درباره آن، به این سوال پاسخ دهید که آیا زندگی انسان در صورت عدم وجود این شبکه‌های اجتماعی دچار مشکل خواهد شد؟ اگر چنین نیست، پس چه عاملی باعث شده است که آن‌ها این چنین جایگاهی فراخ در زندگی انسان ایجاد کرده‌اند و کابرانشان را به خود وابسته نموده‌اند؟

تاریخچه شبکه‌های اجتماعی

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول