توییتر درخواست کنترل کاربران ترک را رد کرد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، بنالي يلدرم وزير ارتباطات تركيه با بيان اين مطلب و با اشاره به اينكه اگر رسانه اي در تركيه فعاليت مي كند ، بايد با دولت اين كشور همكاري كند، گفت: مسوولان وزارت ارتباطات تركيه در پي رخدادهاي پارك گزي در ميدان تقسيم استانبول در تماس با مسوولان اين رسانه، خواستار همكاري شد كه اين درخواست رد شده است.

ناآرامي ها در تركيه كه از حدود يك ماه پيش با اعتراض به تصميم دولت رجب طيب اردوغان براي تخريب يك پارك در ميدان تقسيم شهر استانبول با هدف ساخت مركزي تجاري ، شروع شد.

تظاهرات شهروندان تركيه پس از مداخله نيروهاي امنيتي و پليس و استفاده از گازهاي فلفل و اشك آور و خودروهاي آب پاش ، به درگيري هاي خونين بين دو طرف منجر شد.

بي اعتنايي نخست وزير تركيه به مطالبات معترضان ، لغو نكردن سفرش به شمال آفريقا ، عذرخواهي نكردن از مردم ، تشديد اقدامات نيروهاي پليس و امنيتي و اظهارات تهديدگونه اردوغان عامل اصلي افزايش اعتراضات مردمي در تركيه ارزيابي شده است.

مقامات ترکی بارها اعلام کردند فیس‌بوک و توییتر، دو رسانه تأثیرگذار و عامل اغتشاشات این کشور هستند.

دولت آنكارا مدعي است كه سازمانهاي تروريستي و برخي عناصر ضد دولتي در داخل و خارج تركيه با استفاده از اين شبكه رسانه اي اجتماعي، مردم را به شركت در تظاهرات تحريك و تشويق كرده اند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول