شکایت از گوگل و فیس‌بوک درباره حریم خصوصی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از انتخاب، یک نهاد فعال در زمینه دفاع از حقوق مصرف کنندگان فرانسه روز پنجشنبه فیس بوک، توییتر و گوگل پلاس را تهدید کرد در صورت تغییر ندادن قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی ، علیه این شرکت ها اقدام قضائی انجام خواهد داد.
هفته قبل نیز سازمان ملی حفاظت از داده ها در فرانسه اعلام کرد اگر گوگل قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی خود را تغییر ندهد ، این شرکت را 150 هزار یورو جریمه خواهد کرد. این شرکت از گوگل خواسته بود درباره اهداف و شیوه های جمع آوری داده ها توضیحاتی ارائه کند.
آلن بازو رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان ضمن نگران کننده خواندن روش های حفظ حریم خصوصی در این سایت ها گفت اطلاع رسانی لازم با این سه سایت انجام شده است.
وی گفت اگر ظرف سه هفته این شرکت ها اقدامی انجام ندهند ، این سازمان این حق را برای خود محفوظ می داند که علیه آنها اقدام حقوقی انجام دهد.
عامل طالب از اعضای اداره حقوقی سازمان دفاع از حقوق مصرف کنندگان فرانسه با اشاره به اینکه عضویت در شبکه های اجتماعی باعث ایجاد دشواری های زیادی شده است گفت 90 درصد کاربران اینترنت در فرانسه عضو شبکه های اجتماعی هستند.
گوگل سال قبل خط مشی جدیدی را در زمینه حریم خصوصی افراد تدوین کرد که به این شرکت اجازه می دهد فعالیت های کاربران خود را در موتور جستجوی گوگل، جی میل و گوگل پلاس ردیابی کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، اتحادیه اروپا نیز در ماه اکتبر سال قبل با اشاره به عدم تطابق قوانین گوگل در زمینه حریم خصوصی کاربران با قوانین اروپا به این شرکت چهار ماه فرصت داد قوانین خود را تغییر دهد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول