پرونده ستار بهشتی در شرف ارسال به دادگاه است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در جریان برگزاری نشست خبری خود با اصحاب رسانه در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه وکیل ستار بهشتی مدعی شده که وی بر اساس حمله یکی از ماموران اطلاعات به قتل رسیده است، گفت: این مطلب جدیدی است که از شما شنیدم و اولین بار است که می‌شنوم مامور اطلاعات چنین کاری کند.

وی گفت: بعد از چندین نوبت تحقیقات و کالبدشکافی دقیق و معاینه پزشکی دقیق به همراه آزمایش‌های زمان بر و نمونه برداری از امحا و احشا انجام داده‌ شد برای اینکه ابهامی وجود نداشته باشد بعد از دو، سه بار اظهار نظر پزشکی قانونی، پزشکان در جلسه‌ای با بازپرس دعوت شدند و سوال و جواب از آنان انجام گرفت.

وی ادامه داد: سوال و جواب برای رفع ابهامات بود و در صورت جلسه‌ای که دست من است نشان داده می‌شود که این جلسه در اواخر اردیبشت ماه یعنی روز بیست و یکم با حضور ۹ پزشک و بازپرس تشكیل شده و ۱۰ نفر پای صورت جلسه را امضا کرده‌اند.

محسنی اژه‌ای در ادامه افزود: با توجه به نظرات قبلی پزشکی قانونی مشخص شده که ضربات وارد شده نوعا کشنده نبوده و مرگ نمی‌تواند مستند به ضربه باشد. در قسمت دیگری از نظر پزشکی قانونی آمده است که ضربات وارد شده به نقاط حساس بدن هم نبوده است.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه تشریح کرد: اجمالا فشار روحی و ضربه ممکن است گفته شود که منجر به مرگ شده اما از نظر پزشکی قانونی نمی‌توان گفت که ضربه‌ای بوده که کشنده باشد و یا تنها در اثر فشار روحی مرگ اتفاق افتاده است.

وی گفت: همچنین پزشکی قانونی در ادامه تاکید می‌کند که ضربه وارد شده و فشار روحی نمی‌تواند به صورت قاطعانه منجر به مرگ شود بلکه این اتفاق با هم محتملا به مرگ منجر می‌شود و نمی‌توان نظر قطعی داد.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه ضربه‌ای که منجر به مرگ باشد از ناحیه پزشکی قانونی منتفی است، گفت:مرگ در اثر فشار روحی نیز به تنهایی منتفی است و ترکیب این دو با یکدیگر را نمی‌توان قاطعانه عرض کرد.

وی در ادامه گفت: پرونده تاکنون به دادگاه نرفته و در شرف رفتن است.

اژه‌ای ادامه داد: ارسال پرونده مقدماتی دارد یعنی بعد از صدور قرار مجرمیت، دادستان یا نماینده دادستان باید درباره آن اظهارنظر کنند و بعد از تایید، کیفرخواست صادر می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: البته من درباره ارسال شدن یا نشدن پرونده به دادگاه سوال پرسیدم و نمی‌دانم قرار مجرمیت صادر شده یا خیر، ولی به نظرم هنوز قرار مجرمیت صادر نشده است.

وی ادامه داد: اجمالا در این پرونده تخلف صورت گرفته و در ‌آن بحثی نیست و حتما قرار مجرمیت صادر می‌شود اما اینکه چه نوع قرار مجرمیتی باشد معلوم نیست.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول