لول‌کت، نوشتن به سبک شبکه‌های اجتماعی

به گزارش وبلاگ‌نیوز و به نقل از شبکه ایران،در شبکه های اجتماعی و محیط های چت نوع خاصی از زبان رسمیت دارد که نه شکسته است نه عامیانه و در برخی جاها اگر این زبان را بلد نباشید ممکن است افت کلاس بوده و یا شما را به آن محیط راه ندهند.

با چرخش در فضای شبکه های اجتماعی به راحتی این نوع تازه از نوشتار را می یابیم که به نوعی زبان رسمی این شبکه بدل گشته است.

عامیانه و شکسته نویسی، تنها بخشی از این نوع نوشتار است در زبان موسوم به فیس بوک برخی کلمات کلا تغییر کرده اند و بعضا به متن جامعه نیز رسیده اند تا جایی که در گفتار جوانان می توان آن را مشاهده کرد.

اکثر کاربران شبکه های اجتماعی استفاده از این سبک نوشتار را راحت نویسی و خلاصه نویسی بیان می کنند تا جایی که برخی شبکه های اجتماعی بسته به ذائقه کاربرانشان حتی زبان های خاصی را به زبان‌های گفتگویشان اضافه کردند به طور مثال توییتر از دیگر شبکه های اجتماعی به تازگی زبان لول کت (LOLCAT) را بعنوان یکی از زبانهای اصلی اضافه کرده است.

لول کت یا زبان گربه ای نوعی زبان متعلق به حیوانات خانگی است که برای اغلب کاربران بعنوان یک زبان محاوره ای پشت تلفن و وایبر و … استفاده می شود و مدیران توییتر تصمیم گرفته اند این زبان گفتاری و نوشتاری را وارد سایت کنند.

برخی از کلماتی که به کلمات رایج کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است عبارتند از:
عایا=آیا
عاقا=آقا
اصن=اصلن=اصلا
ی = یک = یه
2باره = دوباره
مچکر = متشکر
وعضی=وضعی
والاع=والا
خعیلی=خیلی
پ.ن=پی نوشت
بعله=بله
لول= خنده بسیار
مرسی=مر30
راجع به= راج ب
ینی=یعنی
م = می
صب بخیر=صبح بخیر
حذف ه مثل چه، که، به ، نه= چ، ک، ب، ن
عز=از
وختی=وقتی
رعیس=رییس
فقد=فقط
خاهش=خواهش
لدفن= لطفا
ایتالیا عه=ایتالیا ست

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول