۷۰درصد از آرشیو کاربران بلاگفا برمی‌گردد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، گشت و گذاری در دنیای وبلاگ‌ها گویای آن است که طی هفته‌های گذشته وبلاگ‌های قدیمی و معتبر متعددی دچار مشکل شده و بخش بایگانی آن‌ها بدون علت مشخصی حذف شده است. به عنوان مثال یک کارشناسان ارشد رشته تاریخ بر روی وبلاگ خود اینگونه آورده است که:‌ضمن عذرخواهی از بازدیدکنندگان محترم این وبلاگ ؛به اطلاع می رساند که بایگانی این وبلاگ بدون هیچ علت مشخصی به طور کامل حذف شده است. از مسوولان محترم سایت بلاگفا به وسیله ایمیل در این مورد درخواست توضیح کرده‌ام.امیدوارم این مشکل به زودی حل شود.
یکی از اساتید رشته ارتباطات و جامعه‌شناسی هم از دیگر افرادی است که دچار این مشکل شده و حتی در پست جدیدی که برروی وبلاگ خود گذاشته این موضوع را باعث بی‌حوصله شدن خود دانسته است. افراد دیگری هم هستند که طی این مدت با این مشکل مواجه شده و به شیوه‌های مختلف تلاش در پیگیری این موضوع دارند.
البته باید توجه داشت که حذف وبلاگی صرفا به این موضوع مربوط نمی‌شود و از گذشته هم مرسوم بوده که گاه برخی وبلاگ‌ها به دلایل خاص از دسترس خارج شده‌ و به عنوان مثال وبلاگشان به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مسدود می‌شود. در چنین مواردی مدیریت بلاگفا این توضیح را برروی صفحه این وبلاگ‌ها قرار می دهد که «با سلام خدمت بازدیدکنندگان و اعضای بلاگفا؛ این وبلاگ به دلیل رعایت نکردن اصول اخلاقی حذف می‌باشد.»
اگرچه حذف شدن وبلاگ‌هایی از این دست به هر حال با نوعی توجیه و دلیل همراه است و نمی توان به آن خرده گرفت اما حذف آرشیو برخی کاربران که سالهاست در فضای وبلاگی فعالیت دارند و برخی از آنها افراد تحصیلکرده‌ای و متخصصانی هستند که سالهاست در این فضا به انتقال تجربیات خود و گفت‌وگو با مخاطبانشان پرداخته و حتی به بیان موضوعاتی کاملا علمی، ادبی و اجتماعی پرداخته‌اند و حال حذف آرشیو این افراد این سوال را به ذهن می‌رساند که چه مشکلی وجود داشته که به یک باره و بدون دلیل مشخصی آرشیو این افراد حذف می شود؟!
علیرضا شیرازی، مدیر بلاگفا، به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخته و با بیان اینکه مشکل فنی باعث این اتفاق شده بر این نکته تاکید می کند که تنها عده‌ای بسیار کم از کاربران بلاگفا دچار این مشکل شده‌اند و این مساله از طریق ای‌میل به اطلاع این کاربران رسیده و حتی به آنها اعلام شده است در صورتی که پست جدیدی بر روی وبلاگ خود قرار نداده باشند امکان بازگشت ۷۰ درصد آرشیو آنها وجود دارد.
انتهای پیام /.

  • فرهاد

    زمانی که جناب آقای علیرضا شیرازی امکان پشتیبانگیری از مطالب وبلاگ را فراهم نکرده و حتی در برابر آن مقاومت نیز می‌کنند، بروز چنین مشکلی دور از ذهن نبود. این اتفاق غیر قابل جبران، که برای برخی وبلاگ‌نویسان از جمله خود بنده واقعاً یک فاجعه محسوب می‌شود، زنگ خطری است برای دیگر وبلاگ‌نویسان که همچنان در این سرویس فعالیت می‌کنند. فراهم کردن امکان پشتیبانگیری یکی از وظایف اصلی یک سرویس دهنده وبلاگ و امکان استفاده از آن، حق هر کاربری است. ایجاد وبلاگ در سرویس‌دهندگانی که امکان تهیه پشتیبانگیری ندارند، همانند ساختن خانه روی آب است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول