بازداشت اهانت‌کنندگان فیس‌بوکی با «عملیات فرا نرم»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، سرگرد سید علی میراحمدی رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به دستگیری دو نفر که در صفحه فیس بوک خود به مسئولان نظام توهین می کردند افزود: ارتقای امنیت فضای مجازی از طریق رصد و پایش مستمر این فضا مهمترین هدف پلیس فتا است.

وی گفت: ماموران پلیس در شبکه اجتماعی فیس بوک به صفحه ای برخوردند که طراحان آن، تصاویری با محتوای توهین به مسئولان نظام منتشر می کردند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان اظهار داشت: شناسایی عاملان این اقدام مجرمانه در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس با عملیات فرا نرم و به کارگیری توان علمی و فنی خود این پرونده را نیز به سرانجام رساندند.

میراحمدی گفت: مشخصات و آدرس گردانندگان این صفحه که یک مرد ۴۵ ساله و یک زن ۳۵ ساله بودند در استان به دست آمد و در ادامه نیز هماهنگی های لازم قضایی برای دستگیری متهمان انجام شد.

وی افزود: با اجرای عملیات دستگیری در شهرستان های سمنان و مهدیشهر هر دو متهم بازداشت شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند که با شواهد و اسناد غیر قابل انکار پلیس، متهمان به اقدام مجرمانه خود اعتراف کردند و تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان در خاتمه با توصیه به عموم کاربران در خصوص رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از ارتکاب هرگونه جرمی در فضای سایبری تاکید کرد: پلیس بر آنچه در این فضا می گذرد اشراف کامل دارد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول