«عضویت در فیس‌بوک همکاری با CIA است»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، خبرگزاری رسمی دولت آلمان، دویچه وله در گزارشی، از درخواست یک مقام مسئول دولت ونزوئلا برای خروج کاربران اینترنتی این کشور از فیس‌بوک خبر داد.

بنابر این گزارش، ایریس وارلا، وزیر سزندان‌ها در دولت ونزوئلا در صفحه توییتر خود خطاب به شهروندان کشورش نوشت: رفقا! اکانت‌های فیس‌بوک خود را ببندید، شما دارید مفت و مجانی برای CIA کار می‌کنید. گفته‌های ادوارد اسنودن را بخوانید تا بفهمید ماجرا از چه قرار است.

ایریس وارلا که به حمایت سرسختانه از گفتمان ضدآمریکایی هوگو چاوز مشهور است، تاکید کرده: افراد و کشورهایی که قربانی سیستم جاسوسی آمریکا بوده‌اند باید از این کشور رسما شکایت و آن‌ها را وادار به جبران خسارات کنند.

او تهدید کرد که در غیر این صورت اقتصاد آمریکا را به ورشکستگی خواهد کشاند.

ونزوئلا یکی از کشورهایی است که گفته می‌شود ممکن است با درخواست پناهندگی ادوارد اسنودن، فردی که پروژه جاسوسی امریکا از کاربران اینترنتی (موسوم به پریسم) را افشا کرد، موافقت کند. در آمریکای لاتین، کشورهای دیگری نظیر اکوادور، کوبا و نیکاراگوئه هم از دیگر گزینه‌های احتمالی پناهندگی ادوارد اسنودن به شمار می‌روند.

پیش‌تر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده بود که کشورش آماده است تا «به دلایل انسان‌دوستانه» به ادوارد اسنودن پناهندگی اعطا کند. دولت ایالات متحده به مقامات ونزوئلا هشدار داد که از انجام این کار خودداری کنند و در صورت سفر اسنودن به کاراکاس، سریعا زمینه استراد او به آمریکا را فراهم آورند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول