فتا از هویت دینی، ملی و ارزش‌های انسانی جامعه صیانت می‌کند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، سرهنگ ایرج محمدخانی، ضرورت تشکیل پلیس فتا را در صیانت از هویت دینی، ملی و ارزش‌های انسانی جامعه در فضای تولید و تبادل اطلاعات، حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع دانست و گفت: حفظ زیر ساخت‌های حیاتی کشور در مقابل حملات الکترونیک و اعتماد و آسودگی خاطر شهروندان برای انجام تمامی امور قانونی از جمله فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به منظور صیانت از حاکمیت و اقتدار ملی از ماموریت‌های مهم پلیس فتا است.

رییس پلیس فتای استان گیلان با اشاره به اهمیت و حساسیت فضای مجازی بر ضرورت شناخت والدین از آسیب‌ها، چالش‌ها و تهدیدهای این فضا تاکید کرد.

محمدخانی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس‌بوک، با جاذبه‌های کاذب و اغواءکننده و انتشار محتوای غیراخلاقی همچنین ترویج فرهنگ ابتذال غرب، قصد تغییر ذائقه و بی‌هویتی فرزندان را دارند، گفت: مجذوب جذابیت‌های کاذب و اغواء‌کننده شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس‌بوک نباید شویم.

وی به وضعیت برخی از افراد که با نادیده گرفتن چارچوب اخلاقی و اشتراک‌گذاری هویت و تصاویر شخصی و خانوادگی خود در اینترنت، موجب سوءاستفاده بزهکاران سایبری در فضای مجازی شده بودند، پرداخت و از کاربران اینترنت خواست، با توجه به توصیه‌های پلیس فتا و رعایت نکات ایمنی از وقوع چنین مشکلات ناگواری پیشگیری کنند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول