«زندگی دوم در فضای مجازی به سرعت درحال شکل‌گیری است»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از آی‌سی‌تی‌پرس، دکتر عباسی رئیس مرکز بررسی های دکترینال، در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری فرهنگی سازی ICT در وزارت ارتباطات، افزود: درگذشته، هر 350 سال یک جامعه شکل می گرفت و این در حالی است که کارشناسان معتقدند در حال حاضر، در کمتر از 35 سال، چهار جامعه جدید شکل می گیرد.
وی ادامه داد: هم اکنون در حال گذر از جامعه اطلاعاتی به جامعه دانش‌بنیان هستیم و بر اساس پیش بینی ها، طی 15 سال آینده، جامعه مجازی و الحاقی شکل خواهد گفت.
دکتر عباسی با بیان این مطلب که اساس این تحولات، فناوری اطلاعات است تصریح کرد: این تأثیر گذاری موجب شده تا IT به یک پدیده جامعه سازی تبدیل شود.
وی خاطر نشان کرد: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستون فقرات جامعه سازی آینده محسوب می شود چرا که با توجه به مطالعات صورت گرفته، جامعه آینده بر اساس تحولات دیجیتالی شکل خواهد گرفت.
دکتر عباسی با اشاره به توجه کشور به مسئله «سبک زندگی» از سال 91 تا کنون تصریح کرد: همزمان با دنیای واقعی، زندگی دوم در فضای مجازی به سرعت در حال شکل گیری است.
وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، با توجه به ویژگی های فضای مجازی، زندگی دوم خصوصاً میان قشر جوان یک جامعه به سرعت می تواند گسترش پیدا کند.
وی تأکید کرد: مساله اساسی، پدیده جهان موازی است که به موازات عالم واقعی، عالم مجازی در فضای سایبری شکل می گیرد به گونه ای که تمامی دستگاهها، نهادها و اشخاص در آن حضور خواهند داشت.
رئیس مرکز بررسی های دکترینال، پایه تحولات دنیای آینده، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست اظهار داشت: در آینده، حوزه ICT تقش مهم و کلیدی در سه حوزه سبک زندگی، نظام سازی مبتنی بر سیستم های نسل سوم یا سایبرنتیک و همچنین جامعه سازی در قالب جهان موازی خواهد داشت.
وی افزود: بر همین اساس موضوع فرهنگ سازی در این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است که می بایست بر اساس تحولات جهانی و تلاش هایی که در عرصه بین المللی از سوی دیگر کشورها صورت می گیرد برنامه ویژه ای پیاده و اجرایی شود لذا در حوزه ict پدیده ی «فرهنگ تکنولوژی پایه» باید جای خود را به «تکنولوژی فرهنگ پایه» بدهد، تا بتوان نسبت میان تکنولوژی های ارتباطات و اطلاعات را با فرهنگ جامعه‎ی هدف منطبق كرد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول