تبلیغ سریال‌های تلویزیونی در فیس‌بوک نقض قانون نیست؟

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از سینما پرس، با وجود محدودیت های موجود برای استفاده از شبکه فیس بوک در ایران و نیاز به استفاده از شیوه های غیر قانونی همچون استفاده از فیلترشکن‌ها برای استفاده از این شبکه اجتماعی، برخی سریال های تلویزیونی همچون: هوش سیاه 2، دودکش و مادرانه از این فضا برای تبلیغات و اطلاع رسانی استفاده می کنند.

بنابر این گزارش،با توجه به این که تصمیم برای فیلتر کردن یا رفع فیلتر از سایت ها در ایران، توسط «کمیته تعیین مصادیق» صورت می گیرد که نمایندگان قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، وزارت ارشاد، نیروی انتظامی و سازمان صدا و سیما از جمله اعضای آن هستند. داشتن فیس بوک برای سریال های تلویزیونی که از شبکه های صدا و سیما پخش می شوند رفتار دوگانه ای است از سوی کسانی که خود تابع سیستمی هستند که این قانون را وضع کرده اند.

فیسبوک مادرانه

در حال حاضر سریال های ماه رمضانی سه شبکه اصلی صدا و سیما «دودکش»، «خروس»، «مادرانه» و همچنین سریال «کلاه پهلوی» که جمعه شب ها از شبکه یک سیما پخش می شود، همگی در شبکه اجتماعی فیس بوک حضور فعال دارند. البته سریال کلاه پهلوی هیچ گاه رسما درخصوص صفحه فیس بوک خود اظهار نظر نکرده و چندین بار نیز تاکید کرده که تنها صفحه رسمی آن در فضای مجازی، سایت رسمی این سریال است اما دست اندرکاران دیگر سریال ها، تلویحا در مصاحبه های خود تایید کرده‌اند که این صفحات را شخصا راه اندازی کرده‌اند تا از مزایای فضای مجازی برای اطلاع رسانی آثار خود بهره ببرند.

با وجود فعالیت گسترده و به روز صفحات این سریال ها از جمله انتشار عکس بازیگران، نوشتن دیالوگ های برجسته و خاص سریال با این هدف که به صورت عبارت هایی خارج از فیلم مستدل شوند و به حیات خود در بین بینندگان این سریال ها ادامه دهند و همچنین امکان دانلود قسمت های پخش شده، همچنان این سریال ها در بین کاربران فیس بوک که به نوعی شاید نسبت به سریال های تلویزیونی داخلی موضع دارند و تماشای تلویزیون را یک رفتار غیر روشن فکری می دانند، نتوانسته هواداران زیادی را جذب کنند، هرچند که خود این کاربران بیننده این سریال ها باشند اما آن را در فضای مجازی فیس بوک علنی بیان نمی کنند، مگر آنکه نگاهی تخریبی در پی داشته باشند.

داشتن یک سایت رسمی نیاز به هزینه و برنامه ریزی های خاص خود را دارد، اما با این وجود  به نظر می رسد که اگر سریال های تلویزیون ایران از طریق یک سایت رسمی و فعال حضور خود را در فضای مجازی گسترش دهند، تناقض پیش آمده با استفاده از ممنوعیت شبکه اجتماعی فیس بوک برطرف شده و با صداقت بیشتری بتوانند وظیفه اطلاع رسانی، تبلیغ و جلب مخاطب خود را انجام دهند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول