«تسکین افسردگی»، یکی از کاربردهای رسانه‌های اجتماعی‌

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، کارشناسان سلامت روانی توجه خود را به افرادی معطوف کرده اند که به منظور کسب کمک وقت خود را آنلاین سپری می کنند.

بنیاد سلامت روانی نیوزیلند رسانه اجتماعی را معادل مدرن صحبت کردن پای تلفن توصیف کر.

جودی کلمنت مدیر اجرایی این بنیاد گفت: مردم در دهه ۱۹۵۰ به این نتیجه رسیده اند که در مقایسه با یک دیدار رو در رو، این احتمال بیشتر است که مردم پشت تلفن، دوستانشان را از افسردگی خود مطلع کنند؛ اما امروز مردم کمتر به تماس تلفنی فکر می کنند و این موضوع را از طریق اینترنت با دوستانشان مطرح می کنند.

کلمنت اظهار داشت که مردم اغلب صحبت کردن با غریبه ها در اینترنت را راحت تر قلمداد می کنند و این امر می تواند درمان خوبی باشد تا به آنها کمک کند بدون احساس ناراحتی، شرم و یا خجالت درباره مشکل افسردگی خود صحبت کنند، چرا که آنها هنگام صحبت کردن با مشاوری که حتی وی را نمی شناسند احساس آزادی بیشتری می کنند.

براساس این گزارش، بنیاد سلامت روانی نیوزیلند تلاش کرده است که راه هایی برای اطلاع از این که یک فرد فعال در شبکه های اجتماعی ممکن است به نظر برسد که در خطر آسیب به خود قرار گرفته ارائه کرده است.

برای ارائه مشاوره های آنلاین باید به افراد یک شماره تماس برای حفظ ارتباط، باز نگاه داشتن گفتگو و روحیه دریغ نکردن هر کمکی را ارائه کرد و اگر مشاور احساس کرد که فرد در خطر صدمه به خود قرار گرفته در تماس با خدمات اضطراری تردید نکند.

وی اعتقاد دارد که صحبت کردن با یک فرد در مواقع افسردگی یک گزینه مناسب است، نیازی نیست که این فرد یک درمانگر آموزش دیده یا مشاور باشه بلکه صرف صحبت کردن با دیگران به درمان افسردگی کمک می کند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول