کینه‌جویی، دلیل هک فیس‌بوک

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از خراسان، رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان خراسان جنوبی گفت: فردي با مراجعه به اين پليس شکايتي را مطرح و عنوان کرد: مدتي بود که امکان دسترسي به پست الکترونيکي و صفحه فيس بوک خود را نداشتم و نمي توانستم وارد آن شوم اما با تلاش هايي که انجام دادم يک بار موفق شدم به پست الکترونيکي خود وارد شوم در حالي که تمام پيام هاي من خوانده و ايميل هاي بي ربطي نيز به آن ارسال شده بود.

سرهنگ «سيد غلامرضا حسيني» افزود: شاکي 21 ساله در مقابل کارآگاهان پليس فتا عنوان کرد که به کسي هم مظنون نيست و نمي داند چگونه رمز عبور پست الکترونيکي و صفحه فيس بوک او به دست ديگران افتاده است.

وي ادامه داد: با طرح اين شکايت پيگيري و ردزني هاي سايبري درباره اين پرونده آغاز شد، با توجه به اين که متهم در آخرين اتصال خود به پست الکترونيکي شاکي رد پايي به جا گذاشته بود، کارآگاهان موقعيت مکاني هکر را شناسايي و با هماهنگي هاي قضايي وي را در محل سکونتش دستگير و به پليس فتا هدايت کردند.

به گفته وي، متهم در بازجويي اعتراف کرد: به دليل اين که با شاکي اختلاف داشتم مي خواستم اين کينه را به هر شکل تلافي کنم تا اين که لپ تاپ شاکي براي کار مشترکي به دستم افتاد و من هم از همين فرصت سوء استفاده کردم و از لاگ هاي سيستم شاکي موفق به دست يابي به ايميل و صفحه فيس بوک وي شدم و با تغيير رمز عبور، کاري کردم که شاکي نتواند به پست الکترونيکي و صفحه فيس بوک خود دسترسي داشته باشد. من پست الکترونيکي و صفحه فيس بوک شاکي را از دسترس خارج کرده بودم و شاکي نيز بارها اين موضوع را به من اعلام کرده بود اما من از اين موضوع اظهار بي اطلاعي مي کردم.

به گفته سرهنگ «حسيني»متهم با دسترسي به پست الکترونيکي و صفحه فيس بوک شاکي، اقدام به ارسال و بارگذاري مطالبي مي‌کرد و علت اين کارش کينه کهنه اي بود که از شاکي به دل داشت. وي در پايان گفت: با انجام بازجويي و تکميل پرونده، متهم تحويل مقامات قضايي شد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول