راه حل پولی فیس‌بوک برای حذف تبلیغات

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» بیشتر محصولات نرم افزاری رایگان هزینه توسعه خود را از راه تبلیغات درون برنامه ای تامین می کنند. اگر یکی از بازی‌های رایگان را در گوشی خود نصب کرده باشید، حتما این موضوع را متوجه شده اید. گاهی هم سازندگان یک برنامه آن را در دو نسخه رایگان و پولی ارائه می کنند که نسخه اخیر شما را از شر تبلیغات وقت و بی وقت خلاص می کند.
حتی تحقیقاتی هم که در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد  اپلیکیشن های رایگان برخلاف صفت دل فریبشان چندان هم به صرفه نیستند. در شبکه‌های اجتماعی هم تبلیغات نقشی اساسی دارند و شبکه ای مانند فیسبوک اغلب درآمد خود را از همین راه کسب می کند. اما ظاهراً حرکتی مشابه آنچه در مورد اپلیکیشن‌ها وجود دارد، برای یک شبکه اجتماعی مانند فیسبوک هم متصور است.
به‌تازگی به این رسانه اجتماعی پیشنهادی مبنی بر عرضه یک نسخه غیر رایگان بدون تبلیغات ارائه شده است. در واقع ایده اصلی این است که کاربران با پرداخت مبلغ ۱۰ دلار در ماه از دست تبلیغات رها شوند. این موضوع می تواند هم به نفع استفاده کنندگان باشد و هم منافع این شرکت را تامین کند. حتی می توان انتظار داشت خدمات خاصی هم به این دسته از کاربران ارائه شود.
 آخرین فرد مشهوری که از این ایده دفاع کرده «بیز استون» یکی از بنیانگذاران و مدیران سایت توییتر است که به تازگی استفاده از فیس‌بوک را آغاز کرده است. وی معتقد است اگر فیس‌بوک ماهانه ۱۰ دلار حق عضویت بگیرد و تنها ده درصد کاربران این سایت حاضر شوند چنین پولی بپردازند درآمد فیس بوک از این محل بالغ بر یک میلیارد دلار خواهد بود.
 وی به زاکربرگ پیشنهاد کرد چنین ایده‌ای را عملی کند و در عوض کاربران تنها محتوای تولید شده توسط دوستان و همکاران و نه تبلیغات رنگارنگ سایرین را در این سایت مشاهده کنند. وی اظهار امیدواری کرد اجرای چنین طرحی به بهتر شدن خدمات سایت یاد شده هم منجر شود.
اگر حدود ۱۰ درصد از کاربران فعلی فیسبوک از این پیشنهاد استقبال کنند درآمدی حدود ۱ میلیارد دلار در ماه عاید این شرکت خواهد شد. اوایل سال جاری میلادی هم فیسبوک اعلام کرد برای ارسال پیام به کسانی که خارج از فهرست دوستان هستند مبلغی دریافت خواهد کرد، که البته اگر از سوی فیسبوک با این پیشنهاد موافقت و به خوبی اجرا شود، هر سه طرف مثلث شرکت فیسبوک، کاربران عادی و هم کسانی که برای خلاصی از تبلیغات تن به پرداخت مبلغ ماهانه می دهند راضی خواهند بود.
انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول