آمرزش گناهان با اعتراف بیشتر در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از گاردین، با آخرین تلاش برای نوگرایی، کلیسای کاتولیک یکی از قدیمی‌ترین سنن خود را با دادن پیشنهاد «آمرزش نامه» به فالوئرهای توییتری پاپ فرانسیس با دنیای جدید پیوند داده است.

آمرزش‌نامه به اسنادی گفته می‌شود که به اعتقاد مسیحیان، مدت زمان ماندنشان را در برزخ کم می‌کند.این آمرز‌ش‌نامه‌ها در قرون وسطی به بهای گزافی به مومنین فروخته می‌شد و به همین دلیل تصویر بدی از این باور در اذهان باقی مانده است. ولی امروز، کلیسای کاتولیک می‌خواهد این سنت دیرینه را با قرن 21 تطبیق دهد.

اسقف اعظم کلادیو ماریا سلی،رئیس شورای ارتباطات اجتماعی اسقفان،به روزنامه ی ایتالیایی Corriere della Sera گفت: شما نمی‌توانید آمرزش نامه را مانند گرفتن قهوه از یک دستگاه خودکار تحویل بگیرید.

آمرزش‌نامه‌ها به کسانی اعطا می‌شود که اعمال مشخصی مانند بالا رفتن از پله‌های مقدس روم(پله‌هایی که طبق روایات مذهبی مسیحی، عیسی مسیح پیش از مصلوب شدن از آنها بالا رفته است) و یا شرکت در روز جهانی جوانان کاتولیک در ریو دو ژانیرو و انجام مناسک آن را انجام دهند.

با توجه به مومنینی که استطاعت لازم برای رفتن به برزیل را ندارند،ندامتگاه مقدس واتیکان،دادگاهی که مسئول بخشش گناهان است،امتیاز آمرزش نامه را به تمامی کسانی که مناسک پارسایی را از تلویزیون،رادیو و رسانه‌های اجتماعی دیگر دنبال کنند نیز اعطا کرد.

به گفته  منبعی آگاه در ندامتگاه مقدس:«این شامل کاربران توییتر نیز می‌شود.»بنابراین فالوئرهای پاپ فرانسیس که بالغ بر هفت میلیون نفر هستند،می‌توانند با توجه به این اکانت توییتر از امتیازات آمرزش‌نامه برخوردار شوند.به گفته  وی«البته شما میبایست مناسک را به صورت زنده دنبال کنید.بدین صورت نیست که شما با چت کردن داخل اینترنت آمرزش نامه دریافت کنید.»

در این حکم آمده است که تنها کسانی به صورت آنلاین بخشیده خواهند شد که پیشتر اعتراف کرده و حقیقتا نادم باشند.

صرف نظر از اکانت توییتر پاپ، واتیکان یک پورتال خبری نیز دارد که با استفاده از یک نرم افزار،صفحه ای در سایت فیسبوک را اداره می‌کند و همچنین برای حضور در شبکه  پینترست نیز برنامه دارد.

سلی افزود: واقعا چه تعدادی از توییت‌های پاپ و عکس‌های گذارده شده در پینترست می‌تواند احساسات راستین مذهبی را در مومنین ایجاد کند؟

مترجم: محمد مرتجی

پایان پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول