تلاش دولت انگلیس برای مقابله با هرزه نگاری

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس رسما اعلام کرده که به شرکت‌های سرویس دهنده اینترنت در این کشور دستور داده شده تا به طور خودکار دسترسی به سایت‌های هرزه نگاری را مسدود کنند.

کامرون همچنین از شرکت‌های فناوری خواسته تا برای فیلترکردن این نوع محتوا بیشتر فعال شده و اقدامات مثبت‌تری انجام دهند. وی انجام چنین فعالیت‌هایی را وظیفه اخلاقی این شرکت ها دانسته است. چهار سرویس دهنده بزرگ اینترنت در انگلیس به نام‌های TalkTalk، Virgin، Sky و BT با این تصمیمات موافقت کرده‌اند.

وی در این مورد گفته است: وقتی بحث اینترنت پیش می‌آید و وقتی از ایجاد توازن میان آزادی و مسئولیت صحبت می شود ما مسئولیتمان را در برابر بچه هایمان نادیده گرفته‌ایم. من معتقدم که اینترنت در حاشیه زندگی واقعی قرار ندارد و همچنین مفری از زندگی واقعی نیست.

دولت انگلیس برای مقابله با هرزه نگاری اینترنتی دو برنامه دارد، یکی مقابله با تکثیر محتوای هرزه نگارانه از کودکان و دیگری بلوکه کردن دسترسی کودکان به عکس و ویدیوهای هرزه‌نگارانه.

به همین منظور توافقاتی با شرکت‌های فناوری و سرویس دهندگان اینترنت در انگلیس به عمل آمده و همچنین قرار است شبکه‌های بی‌سیم عمومی تازه‌ای در این کشور راه اندازی شوند که از طریق آنها دسترسی به محتوای مستهجن ممکن نخواهد بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول