شهرداری تهران «رسما» وارد توییتر شد

به گزارش «وبلاگ نیوز»، حساب کاربری «شهرداری تهران» در شبکه اجتماعی توییتر حدود 14 ساعت پیش به صورت رسمی تأیید شد.

این نخستین بار است که یک نهاد رسمی جمهوری اسلامی ایران، به صورت رسمی و تأیید شده در شبکه‌های اجتماعی خارجی حضور پیدا می‌کند.

حساب کاربری رسمی شهرداری تهران در توییتر با بیش از 1000 توییت توانسته است بیش از 2 هزار دنبال کننده داشته باشد.

حساب کاربری توییتر شهرداری تهران

نمایی از حساب کاربری شهرداری تهران در توییتر. علامت آبی رنگ کنار نام حساب، نشان‌دهنده رسمی بودن این حساب کاربری از طرف توییتر است.

محتوای پست‌های ارسالی حساب کاربری شهرداری تهران، بیش‌تر اقدامات عمرانی و تفریحی شهر تهران را در برمی‌گیرد. هم‌چنین تصاویری از کلان شهر تهران در این حساب با نام عکاس مربوطه ثبت شده است. اخبار سایت رسمی شهرداری تهران نیز در این حساب توییتری پوشش داده می‌شود.

این حساب کاربری چند ماه است که در توییتر فعالیت می‌کند، اما حدود 14 ساعت است که با ارسال توییتی، خبر رسمی شدن خود را اعلام کرده است.

راه‌اندازی رسمی

«توییتر» شبکه اجتماعی است که که در آن تا 140 کارکتر می توان مطلب به اشتراک گذاشت و به عقیده کارشناسان، زمینه مناسبی برای اطلاع رسانی است.

شهرداری تهران و دیگر شبکه‌های اجتماعی

23 تیر 92 بود که محمدمهدی کارگر، کارشناس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران از راه‌اندازی «شبکه رسانه‌های اجتماعی شهرداری تهران» خبر داده بود.

در زمان انتشار این خبر، جزئیاتی از این شبکه اعلام نشد، اما رسمی شدن حساب کاربری شهرداری تهران در توییتر، نشان داد که این سازمان عمومی برای ورود رسمی به رسانه‌های اجتماعی برنامه جدی دارد.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، صفحه «شهرداری تهران» در شبکه اجتماعی فیس‌بوک با بیش از 7هزار پسند (Like) نیز به سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران تعلق دارد. این صفحه هنوز تأیید رسمی از سوی فیس‌بوک نشده است، اما در بخش اطلاعات این صفحه، عبارت «‫صفحه رسمی شهرداری تهران» درج شده است. علاوه بر این‌‎که در حساب کاربری رسمی توییتر شهرداری، وجود این صفحه نیز تأیید شده است.

صفحه شهرداری تهران در فیس بوک

نمایی از صفحه شهرداری تهران در فیس بوک

شهرداری تهران یک حساب کاربری دیگر در شبکه اجتماعی عکس و فیلم «اینستاگرام» دارد و صفحه این سازمان در شبکه اجتماعی «گوگل پلاس» نیز ایجاد شده است. اما هنوز هیچکدام از این حساب‌ها رسمی و تأیید شده نیستند.

عکس پس زمینه توییتر

تصویر پس‌زمینه حساب کاربری شهرداری تهران در توییتر

حضور در این شبکه‌ها غیر قانونی است؟

بحث قانونی یا غیر قانونی بودن حضور ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی مسدود شده مانند توییتر، فیس بوک و گوگل پلاس موضوعی است که در قانون جرایم رایانه‌ای هنوز مشخص نشده است.

از طرفی «مهدی اخوان بهابادی»، رئیس مرکز ملی فضای مجازی اخیرا در پاسخ به سئوالی پیرامون قانونی یا غیر قانونی بودن حضور در شبکه‌های اجتماعی گفت: عضویت در شبکه‌های اجتماعی طبق قانون جرم محسوب نمی‌شود و در این میان شبکه‌ای هم به طور ویژه از این قاعده مستثنی نشده است، اما با این وجود اکنون در کشور نظام پالایش و فیلترینگ را داریم که دور‌زدن آن بر طبق قانون جرم محسوب می‌شود.

غیرقانونی بودن حضور در این شبکه‌ها در قانون جرایم رایانه‌ای هم ذکر نشده است. اما قانون سوم بند «و» مصادیق محتوای مجرمانه تصریح می‌کند که «درج پیوند (لینک) یا تبلیغ تارنماهای فیلتر شده» غیر قانونی است. موضوعی که ظاهرا تاکنون شهرداری تهران مرتکب آن نشده است.

با این حال باید دید نخستین ورود یک نهاد رسمی در یک شبکه اجتماعی مسدود شده چه بازتاب‌هایی را خواهد داشت.

اتهای پیام/.

۲ comments

  • خوب حالا که چی؟ شهرداری اگه اینتو نمیرفت، توعیتاش دیده نمیشد؟!
    اصن لازم نبود رسمی بکنه… اینا همه فرستادن سیگناله…
    اگرچه اصل ورود به شبکه ها کار خوبی بوده و باید ادامه پیدا کنه، ولی کاری که آدمو تافته جدا بافته بکنه تو زمینه فیلترینگ، خوب نیست

  • سمانه

    ببخشیدا آقای اخوان! میشه تکلیف من و بقیه کاربرای ایرانی رو مشخص کنید؟ اگه شهرداری میتونه تو این شبکه های فیلتر شده اکانت داشته باشه، ما چرا نتونیم فعالیت راحت داشته باشیم؟
    ما الآن مسخره ایم احیانا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول