یک وبلاگ نویس برجسته بحرینی دستگیر شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از پرس‌تی‌وی، اسوشيتد پرس گزارش داد: يوسف المحافظه سرپرست موقف مرکز حقوق بشر بحرين گفت محمد حسن يکي از وبلاگ نويسان اين کشور روز چهارشنبه (۹ مرداد، ۳۱ جولاي) دستگير شد.
بازداشت اين وبلاگ نويس در حالي صورت گرفته است که چند روز پيش پارلمان بحرين طرحي را تصويب کرد که به موجب آن اختيارات مقامات اين کشور در برخورد با آنچه که افزايش خشونت‌هاي «تروريستي» توصيف شده است، افزايش پيدا مي‌کند؛ طرحي که در حقيقت هدف از آن خاموش کردن اعتراضات ضد رژيم است.
به موجب اين قانون اخيرا تصويب شده، مقامات مي‌توانند تابعيت کساني را که «در ارتکاب يا تحريک اقدامات تروريستي، گناهکار شناخته شده‌اند» باطل کنند.
در جريان يک نشست فوق العاده مجلس که در بحبوحه تعطيلات پارلماني به درخواست پادشاه بحرين برگزار شد، قانونگذاران همچنين طرحي را در ممنوعيت برگزاري تجمعات و تظاهرات در پايتخت تصويب کردند.
مردم بحرين آماده مي‌شوند که ۱۴ آگوست (۲۳ مرداد) تظاهراتي گسترده عليه رژيم برگزار کنند. رژيم منامه هشدار داده است، هر کسي در اين تظاهرات شرکت کند، با «برخورد شديد قانوني» روبرو مي‌شود.
خيزش بحرين در اواسط فوريه ۲۰۱۱ زماني آغاز شد که مردم اين کشور با الهام گرفتن از انقلاب‌هاي مردمي در تونس و مصر، عليه رژيم آل خليفه شروع به تظاهرات کردند.
رژيم بحرين فورا سرکوب شديد معترضان را آغاز کرد و از کشورهاي عرب همسايه خواستار کمک نظامي شد.
ده‌ها تن در جريان سرکوب اعتراضات در بحرين جان خود را از دست داده و همچنين صدها نفر از جمله پزشکان و پرستاران توسط نيروهاي امنيتي دستگير شده‌اند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول