شبکه ملی اطلاعات باید «بدون پول» باشد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین روزهای وزارت خود در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس، گفت: شبکه ملی اطلاعات باید حالت «بدون پول» برای مردم داشته باشد، تا مردم بدون هیچ مشکلی بتوانند تمام امور اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را با آن انجام دهند.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این شبهه که چرا در دوران تصدی خود مانع از تصویب تعرفه برای شبکه ملی اطلاعات نشدید گفت: الان پول نیست. اول باید شبکه را تکمیل کنیم. اگر تکمیل شد، نباید پولی بگیرند. اما الان که پول نیست نمی‌توان از همین مبلغ هم صرف‌نظر کرد.اما پس از تکمیل طبق قانونی که هزینه در ICT باعث درآمد در سایر حوزه‌ها خواهد شد، نباید پولی گرفته شود.

نامی اعلام کرد: بودجه این طرح در مجلس تصویب شده، اما در این مدت که من بوده‌ام، تاکنون که 5 ماه است، هنوز پولی پرداخت نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که شبکه ملی اطلاعات را در چه مرحله‌ای تحویل دولت بعدی خواهید داد؟ گفت: تاکنون ۱۴۰ هزار نقطه متصل شده، اما ادامه کار بستگی به بودجه‌ای دارد که دراختیار وزارتخانه قرار داده می‌شود.

نامی ادامه داد: برای مثال در سال گذشته از ۲۵۲ میلیارد تومانی که باید به وزارتخانه داده می‌شد که در نهایت ۳ میلیارد تومان داده شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم توجه مسئولان به شکل‌گیری اینترنت ملی گفت: علیرغم کمبود بودجه ما با توجه به اعتقاد به ضروری بودن این شبکه و تأکید رهبری، سعی کردیم کار را جلو ببریم. در نهایت توجه مسئولان در انجام این پروژه بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول