پنج اثر نامطلوب شبکه‌های اجتماعی بر مغز

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانکی، امروزه عادت استفاده از شبکه‌های اجتماعی عادتی همگانی و در پاره ای موارد واجب است، ولی این کار نیز شرایط ویژه خود را دارد و جالب است بدانید بر اساس آخرین تحقیقات، استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند آثار ویژه ای بر روی مغر انسان داشته باشد.

باعت می‌شود پول بیشتری خرج کنید

محققان اعتقاد دارند استفاده زیاد از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مقاومت در برابر خرید را کاهش دهد.
استاد دانشگاه کلمبیا که در این زمینه تحقیق کرده می‌گوید:« شما نیازمند بالا بردن اطلاعات خود هستید.» و در ادامه می افزاید:« من نمی‌گویم از فیس‌بوک استفاده نکنید، ولی از تاثیرات آن بر روی خود آگاه باشید.»

ایجاد تغییرات در اشتها

محقق سلامت زنان با تاکید بر حس «غذاهای اشتهاآور» اعتقاد دارد عکس‌ها می توانند بر مغز تاثیر گذاشته و موجب گرسنگی ساختگی یا غیر واقعی شوند.
نتایج یک مطالعه علمی نشان داده دیدن عکس غذا بعد از خوردن یک وعده کامل می‌تواند آغاز یک گرسنگی زود هنگام باشد و شبکه‌های اجتماعی جایی هستند که مردم در بسیاری از موارد علاوه بر صحبت درباره غذا، عکس‌های فراوانی از انواع خوراکی‌ها در آن به اشتراک می گذارند.

استقلال فکرتان را به هم می ریزد

این روزها مردم بیشتر به شبکه‌های اجتماعی روی آورده اند و این باعث می شود استقلال در تصمیم گیری شان را از دست بدهند و به طور ناخواسته دچار همرنگی با جماعت شوند.
آن‌ها گاهی اوقات به دلیل هجوم لایک های فراوان، همچون انتخاب یک کودک زیبا یا یک مانیفست سیاسی تحت تاثیر جمع قرار می گیرند و با آن همراه می شوند. در حالی که اگر وقت بیشتری صرف کنند شاید تصمیم شان عوض شود و در جبهه دیگر قرار بگیرند.

لطمه زدن به اعتماد به نفس

دو محقق آلمانی تحقیقاتی بر روی فیس‌بوک انجام دادند. آن ها مشاهده کردند سربازانی که وقت زیادی را در فیس‌بوک صرف می کنند به طور غیر عادی دارای احساساتی نظیر تنهایی، عصبانیت و ناامیدی دارند.
آن‌ها متوجه شدند این احساسات حاصل مقایسه نادرست خودشان با دوستانش است که در پایان منجر به احساس بی کفایتی و در نهایت ایجاد حس‌های فوق شده است.

سلاخی مکالمات در دنیای واقعی

سوزان گرینفیلد محقق دانشگاه آکسفورد چت آنلاین را به گوشت چرخکرده آماده (با تاکید بر کیفیت پایین آن) تشبیه کرده است. او اعتقاد دارد برقراری ارتباط واقعی و روزمره در نسل آینده کثیف، نامطلوب، سه شماره ای و کوتاه خواهد بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول