شکایت از فیس‌بوک به دلیل خودکشی یک نوجوان

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از شبکه خبر، شبکه  تلویزیونی سی.ان.ان در گزارشی به مسئله خود کشی این نوجوان ایتالیایی پرداخت ؛ خبرنگار این شبکه تلویزیونی گفت: شبکه  اجتماعی فیس‌بوک در ایتالیا با وضعیت بغرنجی روبرو شده است. یکی از دادستان‌های ایتالیایی می‌گوید به احتمال زیاد علیه فیس‌بوک شکایت کیفری مطرح خواهد کرد. علت این شکایت مرگ یک دختر نوجوان ایتالیایی اعلام شده است که کاربر فیس‌بوک بود.
در این حادثه این دختر چهارده ساله  ایتالیایی اوایل سال 2013 به علت تهدیدهای مکرری که در فیس‌بوک علیه وی مطرح شده بود اقدام به خودکشی کرد.
این نوجوان در صفحه فیس‌بوک خود حدود 2600 پیام دریافت کرده بود که مضامین آنها توهین و سوء استفاده از وی بود. همه این پیام‌ها در همان روزی که وی خودکشی کرد به صفحه  این دختر چهارده ساله در فیس‌بوک ارسال شده بود. خانواده  این دختر ایتالیایی می‌گویند فیس بوک در حذف کردن محتوای مبتذل پیام‌های ارسالی برای دخترشان که کارولینا پیکیو نام دارد ، کوتاهی کرد و اکنون باید مسئولیت این کوتاهی را بپذیرد.
بن ویدمن خبرنگار شبکه  تلویزیونی سی ان ان در این باره گزارش داد: «این دختر نوجوان ایتالیایی مثل دیگر دختران هم سن و سال خود بود که عکس‌ها و دیدگاه‌ها و زندگی خود را در فیس‌بوک منتشر می‌کرد اما در یکی از فیلم‌های کارولینا پیکیو که در فیس‌بوک منتشر شد و در یک جشن در حال نامناسب نشان داده می شد. انتشار این فیلم باعث شد که این شبکه  اجتماعی برای این دختر به یک کابوس اجتماعی تبدیل شود.»
تالیتا پائولا لیته خواهر این دختر چهارده ساله می گوید: «خواهر من مورد توهین و بی احترامی قرار می گرفت اما او به  ما می گفت که نگران من نباشید»
تالیتا و دیگر دوستان کارولینا می‌گویند موضوع انتشار این پیام‌های زشت در فیس‌بوک را به مسئولان این شرکت اطلاع داده بودند و امیدوار بودند که این پیام‌ها از طرف شرکت حذف شود اما هیچ اتفاقی رخ نداد.
در شهر نووادا که در شمال ایتالیا قرار دارد و شهر بسیار آبادی است آنچه که در فیس‌بوک رخ داده بود در دنیای واقعی هم روی زندگی کارولینا در مدرسه و در میان دوستانش تاثیر گذاشت. تحمل کردن همه  این موضوعات برای وی خیلی سخت بود. در پنجم  ژانویه  بین ساعت دو تا سه بامداد ، کارولینا از اتاق خوابش بیرون آمد و از پنجره خود را به زمین پرت کرد که از ناحیه سر به بتون‌های داخل حیاط برخورد کرد و جان باخت.
وی قبل از مرگ نامه ای خطاب به کسانی نوشت که در فیس‌بوک آزارش داده بودند. کریستینا مادر این دختر نامه  وی را برای خبرنگار سی ان ان قرائت کرد.
مادر کارولینا نامه  دخترش را به این مضمون قرائت کرد: « آیا شما اکنون خشنود هستید؟ آیا به اندازه  کافی به من صدمه زدید؟ آیا به اندازه کافی انتقام گرفتید؟»

فرانچسکو سالوزو دادستان شهر نووادا اکنون به دنبال بررسی احتمال شکایت کردن از فیس‌بوک است چون این شرکت ازحذف کردن مطالب توهین کننده که ممکن است باعث خودکشی کارولینا شده باشند، کوتاهی کرده است.
فرانچسکو سالوزو می‌گوید: «در مورد پرونده ی کارولینا باید بگویم که برخی از دوستان و بستگانش خواستار حذف مطالب نامناسب از صفحه  فیس‌بوک شدند که این شرکت چنین کاری نکرد، این مطالب در تصمیم کارولینا برای خودکشی نقش داشت.»
سخنگوی فیس‌بوک در واکنش به انتشاراین گزارش‌ها اعلام کرد: «ما عمیقا از مرگ تاسفبار کارولینا پیکیو ناراحت هستیم و قلب ما در کنار خانواده و دوستان او است. آزار و اذیت هیچ جایی در فیس‌بوک ندارد. ما نوجوانان و والدین آنها را عمیقا توصیه می کنیم که موارد ارعاب اینترنتی از طریق لینک‌های سایت فیس‌بوک را به ما گزارش کنند. ما محتوا و مطالب اعلامی به ما را که ناقض قوانین ما در مورد حقوق و مسئولیت کاربران باشد حذف می‌کنیم. ما هر زمانی که مناسب باشد گزارش های دریافتی درباره آزار و اذیت را به پلیس گزارش می کنیم».
مادر کارولینا حس می‌کند که اکنون زمان آن فرا رسیده است که فیس‌بوک با واقعیت ارعاب آن لاین مقابله کند. وی گفت: «تلاش و نبرد من برای این است که این شبکه  اجتماعی مسئول باشد و از افراد صغیر که به سن قانونی نرسیده‌اند مراقبت کند. ما نمی توانیم اجازه دهیم که کارولیناهای دیگر هم تکرار شوند و مادران دیگر برای ازدست دادن دخترانشان داغدار شوند.»

عموی کارولینا فیلمی را در یوتیوب منتشر کرده است . اکنون مرگ کارولینا نقطه  آغازی در ایتالیا علیه ارعاب آن لاین افراد است.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول