افزايش فشارهاي دولت آمريكا براي دسترسي به اطلاعات كاربران توییتر

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، بنابر گزارش مركز شفاف‌سازي ادارات، شبكه اجتماعي توييتر بيان داشت كه مسئولان فدرال آمريكا در شش ماه اول سال جاري ۹۰۲ مورد درخواست دسترسي به اطلاعات كاربران با هدف دسترسي به شناسه كاربري يك هزار و ۳۱۹ نفر را از اين سايت داشته اند.
اين گزارش مي افزايد اين ميزان درخواست دسترسي به شناسه كاربري در مقايسه با دوره مشابه در سال ۲۰۱۲ بسيار رشد كرده است به طوري كه در شش ماه اول سال گذشته دولت فدرال درخواست دسترسي به شناسه كاربري ۸۱۵ نفر از كاربران اين سايت را داشته است.
اين در حالي است كه آمار مذكور شامل درخواست هاي سرويس اطلاعات خارجي آمريكا نمي‌شود.
اين گزارش مي افزايد اگرچه همه درخواست‌ها براي دسترسي به اطلاعات شخصي كاربران توييتر تنها شامل دولت آمريكا نمي شود اما ۷۸ درصد درخواست‌ها از طرف دولت آمريكا بوده است.
توييتر و ديگر شركت‌هاي اينترنتي از دولت فدرال خواسته اند كه از اين درخواست‌هاي تهوع آور بكاهد. در ماه گذشته نيز شركت گوگل فراخواني مبني بر اعتراض به درخواست‌هاي دولت فدرال آمريكا براي دسترسي به اطلاعات كاربرانش داشت.
دولت آمريكا در حالي نسبت به گردش آزاد اطلاعات و اعمال محدوديت براي كاربران اينترنتي در ساير كشورها انتقاد مي كند كه خود همواره اقدام به شنود مكالمات تلفني و چك كردن ايميل‌هاي شخصي شهروندان و مردم ساير كشورها مي كند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول