سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعي براي آزار ديگران به معضل تبديل شده است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از واحد مرکزی خبر، سی.‌ان‌.ان گزارش داد: با توجه به گسترش سوء استفاده افراد از شبکه‌های اجتماعی در اینترنت برای تهدید، ارعاب یا آزار دیگران، مسئولان این سایت‌ها از جمله توییتر و فیس‌بوک به فکر چاره افتاده‌اند. یکی از نقاط قوت سایت‌های اجتماعی که در عین حال نقطه ضعف آنها نیز تلقی می‌شود ناشناس بودن افرادی است که از این سایت‌ها استفاده می کنند. روانشناسان می گویند ناشناس بودن در اینترنت باعث سوء استفاده برخی افراد می شود.
«کارین سوئیت» روانشناس گفت به نظر من اینترنت حالتی از نامرئی و ناشناس بودن را برای افراد ایجاد کرده است طوری که آنها احساس می‌کنند می توانند بدون هیچ حد و مرزی هر چه می‌خواهند بگویند یا هر کار که می خواهند انجام دهند.
برای حل این معضل برخی از سایت‌ها ناشناس بودن را برای کاربران خود حذف کرده‌اند. از جمله فیس‌بوک از کاربران می‌خواهد پیش از آنکه بتوانند مطلبی را روی فیس‌بوک بگذارند باید ثبت نام و مشخصات خود را وارد کنند. فیس‌بوک حتی کاری کرده است که ایجاد مشخصات کاربری جعلی نیز دشوارتر شود. در واقع کاربران باید اسم و عکس واقعی خود را بگذارند و این اسم و عکس روی همه مطالبی که می نویسند یا نظراتی که می دهند ظاهر می شود. این کار سبب می شود افراد درباره مطالبی که روی فیس‌بوک می گذارند مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول