هنرمندان، فرصت شبکه‌های اجتماعی را از دست ندهند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای هنرمندان دارای مزایای منحصر به فردی است اینکه آنها می‌توانند نمونه‌هایی از کارهای خود را به نمایش گذارده و مردم از نحوه خلق آثار و سبک زندگی هنرمندانه آنها فریفته شوند. البته تنها هنرمند بودن در دنیای انفجار شبکه‌های اجتماعی امروز ممکن است برای دیده شدن شما کافی نباشد، شما باید بر روی این موضوع کار کنید.

به عنوان یک مثال هنری، شما برای نقاشی کردن یک تصویر از خودتان و برندتان که شما را به مخاطبانتان پیوند دهد، به شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید. شبکه‌های مجازی را به عنوان بوم نقاشی تصور کنید که می‌توان تجربیات و کارهای خود را بر روی آن به نمایش گذاشته، از این طریق مردم را نسبت به خود و هنرتان علاقه‌مند ساخته، آنها را ترغیب کنید که درباره‌تان بیشتر بدانند.

نکاتی برای تاثیر بیشتر هنرمندان در شبکه‌های مجازی:

  • در ذهن خود هدف داشته باشید. این ممکن است بدیهی و ساده به نظر بیاید، ولی بسیاری از مردم نمی‌دانند برای چه در شبکه‌های مجازی هستند، در عین حال که دانستن این مسئله واجب است. هدف شما می‌تواند شناساندن خودتان به عنوان یک فرد معتبر، بالا بردن ترافیک سایت یا وبلاگتان، کمک به دیگران، شروع یک نهضت و یا حتی یک زندگی اجتماعی بهتر باشد. درباره هدف خود تصمیم گرفته و به آن بچسبید.
  • مخاطب و یا بازار خود را مشخص کنید. به شبکه‌های اجتماعی مانند دیگر فعالیت‌های بازاریابی خود نگاه کنید. چه کسی مشتری هدف شماست؟ چیزهایی که از آنها خوشش میاید و چیزهایی که از آنها بدش میاید چیست؟ آمارهای جمعیت‌شناختی آنها چگونه است؟ چگونه می‌توان به آنها دسترسی یافت؟ و مهمترین مسئله، آنها چه عاداتی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی داشته و از چه بسترهای نرم‌افزاری  استفاده می‌کنند؟ شما به محض مشخص شدن مخاطبتان، آماده  اتصال با آنان هستید.
  • بسترهای نرم‌افزاری را انتخاب کنید که مناسب شما و مخاطبانتان باشد. به این مفهوم که شبکه‌های اجتماعی رامتناسب با پیام‌هایتان  همخوانی دهید. ممکن است گروه‌های مختلفی از مخاطبان عادات مختلفی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند، تحقیق کنید و آنها را بفهمید.
  • به شبکه‌هایی که بیشتر تصویری هستند مانند پینترست و اینستاگرام نگاه کنید. هنرمندان محتواهای تصویری زیادی دارند که استفاده از چنین سایت‌هایی را برایشان آسان می‌کند. به این سایت‌ها فقط به عنوان محلی برای نشان دادن کارهایتان نگاه نکنید، این سایت‌ها جایی برای نشان دادن نحوه  خلق کارهایتان نیز هستند .بسیاری از هنرمندان با نشان دادن مراحل خلق آثارشان، به خوبی با مخاطبانشان ارتباط برقرار می‌کنند.
  • پروفایل خود را توسعه دهید. زمانی را برای طرح‌ریزی و نوشتن در پروفایل خود در نظر بگیرید. پروفایل شما میبایست شما را فردی خاص، معتبر و با ارزش زیاد برای ارتباط برقرار کردن نشان دهد. مردم پس از خواندن چند خط از پروفایل شما و یا دیدن چند عکس درباره  شما قضاوت خواهند کرد.
  • پروفایل خود را مناسب با هدف و مخاطب خود بهبود بخشید. شخصی که پروفایل شما را می‌خواند ممکن است بگوید: من می‌خواهم درباره این شخص بیشتر بدانم. اگر در شبکه‌های اجتماعی مختلفی حضور دارید، مطمئن شوید که تمام این شبکه‌ها به هم لینک شده‌اند.
  • دوستان و یا کسانی که آنها را دنبال می‌کنید را با دقت انتخاب کنید. اشتباهی که اکثر افراد می‌کنند این است که دوستان و دنبال‌کنندگان  خود را تا حد ممکن افزایش می‌دهند. هدف شما باید داشتن دوستان خوب باشد، نه تنها داشتن دوستان بیشتر. اگر شما بدین صورت عمل کنید، دیر یا زود دوستان خوب زیادی خواهید داشت.
  • با روابط درگیر شده، با آنها تعامل داشته باشید و آنها را بهبود ببخشید. تمامی ایده  پشت شبکه‌های اجتماعی همین است. نیاز نیست که تمامی جزئیات زندگی خود را فاش کنید. نیاز نیست که خودتان،محصولتان و یا خدماتتان را تا بی‌نهایت پرتاب کنید. اگر تنها چیزی که بگویید این باشد که «محصول مرا بخرید، محصول مرا بخرید، محصول مرا بخرید…» حس خوشامدگویی خیلی سریع از پروفایل شما رخت بر خواهد بست.
  • واقعی و خالص، معتبر، کمک‌رسان و هرچه در نظر دیگران شما را به عنوان یک پیشاهنگ نشان می‌دهد باشید، به این وسیله دیگران شما را به عنوان شخصی پر ارزش برای دنبال کردن در نظر می‌گیرند.
  • برای پروفایل خود عکسی عالی بیاندازید. عکس پروفایل شما میبایست در دنیای شبکه‌های اجتماعی، پروفایلتان و تعاملات شما با دیگران را تقویت کند. بیشتر مردم وقتی مرا در خارج از دنیای مجازی می‌بینند،اولین سوالی که می‌پرسند این است:کلاهتان کجاست؟

موثر بودن در شبکه‌های مجازی نیازمند انجام کارهای بسیاری بر پایه حس عام و قواعد اصلی بازاریابی است. هیچ فرمول پنهانی وجود ندارد. این،زوجیست از قواعد بازاریابی قوی‌ای که برای شبکه‌های اجتماعی نیز قابل استفاده هستند:

شما نمی‌توانید 10 کیلو کالا را در یک کیسه  5 کیلویی بگذارید

شما نم‌یتوانید افراد را در حین خریدشان از شما خسته کنید

ساخت شبکه و معین کردن اینکه چه چیز بیشتر به دردتان می‌خورد نیازمند تلاش بسیاریست. هرچه سریعتر شروع کنید، سریعتر می‌توانید شبکه‌های اجتماعی را در کار و در کسب و کار هنری خود بگنجانید.

نویسنده:نیل مک کنزی

مترجم: محمد مرتجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول