هتک حرمت به استاد در فیس‌بوک، فقط به خاطر انتقام

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، سرهنگ محمدمهدی کاکوان با بیان اینکه در 26 فروردین سال جاری پرونده ای تحت عنوان هتک حیثیت برای رسیدگی به پلیس فتای البرز سپرده شد، گفت: شاکی پرونده که استاد دانشگاه است، عنوان کرد عکس های شخصی همسر و فرزندش با عناوین غیراخلاقی توسط فرد یا افرادی ناشناس در محیط اینترنت منتشر شده است.

وی افزود: کارآگاهان با بررسی اظهارات شاکی دریافتند شاکی عکس های شخصی و خانوادگی اش را در لپ تاپ خود نگهداری می کرد.

تحقیقات کارآگاهان برای بررسی فنی از کامپیوتر آغاز و معلوم شد این استاد دانشگاه لپ تاپ خود را برای تدریس به دانشگاه و سر کلاس می برد. کاکوان در ادامه گفت: ماموران پلیس فتا در بررسی های نامحسوس به یکی از دانشجویان به نام «سامان» مشکوک شدند و این دانشجوی 21ساله را دستگیر و عکس های خانوادگی شاکی را در کامپیوتر شخصی این فرد پیدا کردند.

کاکوان با بیان اینکه این دانشجو اعتراف کرد، عکس های خانوادگی این استاد را با عناوین غیراخلاقی در فضای مجازی منتشر کرده است، گفت: این دانشجو عنوان کرد هنگامی که استاد لپ تاپ شخصی خود را برای تدریس سر کلاس آورده و سرگرم تدریس بود در فرصتی مناسب تمام اطلاعات وی را کپی کرد. وی افزود: سامان در ادامه اعترافات خود گفت پس از دستیابی به عکس های خانوادگی استاد از آنجایی که این فرد در دادن نمره به او و همچنین در تدریس به این دانشجو سختگیری می کرد، سامان نیز برای لجاجت اقدام به منتشرکردن عکس های خانوادگی این استاد کرد.

کاکوان افزود: بار دیگر به کاربران توصیه می کنم تصاویر شخصی خود را در کامپیوتر، تلفن همراه و لپ تاپ ذخیره نکنند چرا که این وسایل محل مناسبی برای نگهداری عکس های شخصی و حتی مدارک شخصی نیست.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول