فیس‌بوک از این پس مطالب مهم‌تر را بالاتر نمایش می‌دهد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارنت، فیس‌بوک در مراسمی در پارک منلوی مقرش آخرین تغییرات فیس‌بوک را معرفی کرد؛ با الگوریتم جدید فیس‌بوک پست‌ها، استاتوس‌ها و تصاویری که برای شما اهمیت بیشتری دارند هر چند اگر قدیمی باشند بالاتر از مطالب جدیدتر اما کم اهمیت‌تر قرار خواهند گرفت. الگوریتم جدید فیس‌بوک این تشخیص را بر اساس تعداد لایک، کامنت و به اشتراک‌گذاری انجام می‌دهد.

روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر از شبکه اجتماعی فیس‌بوک بازدید می‌کنند و مشکل عمده آن‌ها از دست دادن مطالبی است که برایشان اهمیت دارد و دلیل آن هم این است که یک کاربر عادی فیس‌بوک به طور متوسط روزانه ۱۵۰۰ مطلب جدید را در News Feed خودش دارد. ایده این تغییر از یک گفتگو میان تیم News Feed فیس‌بوک شکل گرفته است، وقتی کریس کاکس متوجه شد عکسی که دوستش گرفته و در فیس‌بوک قرار داده در صفحه News Feed او قرار نگرفته است؛ البته پس از کمی جستجو مشخص شد کریس به اندازه کافی و به دقت مناسب مطالب صفحه را جستجو نکرده است! نتیجه ماه‌ها تلاش، تحقیق و آزمایش این تیم حالا از امروز در اختیار کاربران فیس‌بوک قرار گرفته است.

Facebook-News-Feed

آزمایش‌های اولیه نشان داد که کاربران از این الگوریتم جدید راضی هستند؛ چرا که ۵ درصد بیشتر احتمال دیدن پست‌ها دوستان و ۸ درصد بیشتر امکان دیدن پست‌های برندهای محبوبشان را دارند و در مجموع ۱۳ درصد مطالب مهم بیشتری را می‌خوانند.

تغییر اخیر از همین امروز در نسخه وب فیس‌بوک اعمال شده است و به مرور به دستگاه‌های موبایلی نیز خواهد آمد. البته این تغییر اولین تغییر در News Feed فیس‌بوک نیست و پیش از این نمایش تصاویر بیشتر در فید و بالا قرار گرفتن ازدواج‌ها و رویدادهای مهم نیز در آن اتفاق افتاده بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول