اطلاعات کاربران از اینترنت حذف نمی‌شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا،  جنجال و بحث بر سر جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا از شهروندان اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. فعالان آزادی بیان و آزادی اینترنت همچنان به دولت‌های اروپایی به‌ویژه دولت آلمان معترض‌اند که واکنش درخوری به این جاسوسی آمریکا در حریم خصوصی شهروندان اروپا نشان نداده است.
اودو هلم‌برشت – رئیس آژانس امنیت ارتباطات و شبکه اروپا – در این خصوص گفت: ارتقاء و تضمین امنیت کاربران اینترنت در اروپا همچنان مهم‌ترین دغدغه این نهاد است.
وی با اعلام اینکه بخشی از تقصیر نیز متوجه خود شهروندان است، گفت: شهروندان اتحادیه اروپا تمایل چندانی به استفاده از شبکه‌های اجتماعی و امکانات تکنولوژی ساخت اروپا نشان نمی‌دهند.
او در این راستا از شبکه اجتماعی «استادی وز» ساخت آلمان نام می‌برد که علی‌رغم این‌که امکانات کارآمدی داشت، با استقبال کاربران روبرو نشد و کاربران آلمان ترجیح می‌دهند از فیس‌بوک استفاده کنند.
این مقام مسوول در تامین امنیت آنلاین شهروندان اروپا می‌گوید که وقتی شهروندان تمایل به استفاده از محصولات آمریکایی‌ها دارند، ناچارند قوانین آن‌ها را نیز رعایت کنند. او می‌گوید دست آن‌ها برای پیگیری قضایی جدی در این موارد بسته می‌ماند.
قرار است در سال 2014 لایحه‌ی «قوانین حفظ داده‌ها» در اتحادیه اروپا بازنویسی و تصحیح شود. یکی از مهم‌ترین بندهای لایحه‌ تازه «حق فراموش‌شدن آنلاین» است. ایده‌آل این طرح این است که هر کاربر جهان آنلاین این امکان را داشته باشد که اطلاعات مربوط به خود را از همه‌ی اینترنت حذف کند.
اودو هلم‌برشت معتقد است که نه از نظر فنی و نه از نظر تجاری در عمل ممکن نیست که کاربری بتواند همه‌ اطلاعات مربوط به خود را حذف کند و به دست فراموشی بسپارد.
او می‌گوید که قوانین هر شرکت متفاوت است و وقتی کاربر قبول می‌کند از خدمات این شرکت‌ها استفاده کند، شرایط را می‌پذیرد و بسیاری از شرکت‌ها اجازه حذف داده‌ها و اطلاعات مربوط به کاربر را نمی‌دهند.
بنا به گفته این کارشناس امنیت دیجیتال حتی از نظر فنی هم در حال حاضر مقدور نیست که بتوان همه اطلاعات مربوط به یک فرد را حذف کرد.
به گفته هلم‌برشت، تنها راه مقابله و جلوگیری از جاسوسی نهادهای امنیتی آمریکا در حال حاضر کدگذاری تبادل داده‌ها است. او می‌گوید در وب‌گردی امروز هیچ چیز حیاتی‌تر از کدگذاری و استفاده از سرویس‌هایی نیست که پیام‌ها و اطلاعات کاربر را کدگذاری می‌کنند.
به گزارش دویچه وله، رئیس آژانس امنیت ارتباطات و شبکه‌ اتحادیه اروپا می‌گوید که در موسسه‌ آن‌ها و موسسه‌های مشابه جزوه‌ها و کلاس‌های درسی آنلاین بسیاری در دسترس است تا کاربران امنیت وب‌گردی خود را ارتقا داده و از سرویس‌هایی استفاده کنند که داده‌ها را کدگذاری می‌کند.
هلم‌برشت می‌گوید: اینترنت شما را فراموش نمی‌کند و فعلا راه گیر نیفتادن در دام جاسوسی سرویس‌های امنیتی، ارتقاء دانش امنیتی دیجیتال خودتان است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول