3 موضوع مهم امنیتی که باید نگرانشان باشید

به گزارش «وبلاگ نیوز»، در سال‌های اخیر با رشد روز افزون شبکه‌های اجتماعی، توصیه‌های امنیتی در حال خالی کردن عرصه  هستند. ولی امروزه بیشتر مردم توصیه‌های امنیتی را جدی می‌گیرند، زیرا می‌خواهند زندگی مجازیشان خارج از دنیای واقعی باشد.

این موضوع در حال تبدیل شدن به موضوعی بسیار مهم در نظر کاربران و همچنین سایت‌های به‌نام شبکه اجتماعی است. شرکت‌های فراگیر شبکه‌های اجتماعی هنوز اقدامی درخور توجه برای وعده‌های امنیتی که به کاربران خود داده‌اند، انجام نداده‌اند. سایت‌هایی مانند فیس‌بوک،اینستاگرام و Path همگی در برابر خط مشی‌های رازداری خود عاجز مانده و از پس اجرای قوانین خود بر نمی‌آیند. در نتیجه، اشتباهات امنیتی این سایت‌ها هر روز با شفاف‌سازی‌ رسانه‌ها در افکار عمومی روشن‌تر می‌شود. مردم نیز نیازمند برداشتن گام‌هایی هستند که آنها را از رشد قارچ گونه شبکه‌های اجتماعی حفظ کند.

مواردی که در خط مشی‌های رازداری سال 2013 باید بیشتر مد نظر بگیرند:

  1. ادغام حساب‌های شبکه‌های اجتماعی

امروزه در سال 2013، ادغام حساب‌های شبکه‌های اجتماعی از همیشه آسان‌تر است. مردم می‌توانند به توییتر وصل شده، پیامی بگذارند و اعلان‌هایش را در فیس‌بوک ببینند. این موضوع درباره اینستاگرام نیز صادق است. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی کوچک که در حال رشد هستند نیز تمایل دارند خدماتشان قابل اتصال به شبکه‌های بزرگ و مشهور باشد.

سایت‌های مشهور نیز ناچار به همکاری با این شرکت‌های کوچک هستند. آنها ابداعات، پلاگین‌های لبه برش(cutting-edge plug-in) و تکنولوژی‌های جدیدی را اضافه خواهند کرد. خدمات جدید ملاحظات امنیتی جدیدی به وجود می‌آورد که با ملاحظات پیشین تفاوت داشته و می‌تواند در استفاده مشکلاتی به وجود آورد.

اگر می‌خواهید از بستر نرم‌افزاری جدیدی برای شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید میبایست تمامی خطرات ادغام حساب‌های کاربری را به جان بخرید، زیرا اطلاعات خصوصی شما ممکن است سر از جای دیگری درآورند. ما این موضوع را پیش از این در مورد فیس‌بوک، ایستاگرام و Path تجربه کرده‌ایم.

  1. قبول ورود تک مرحله‌ای خطر بالقوه به همراه دارد

با وجود آسانی ورود تک مرحله‌ای، مشکلات امنیتی زیادی در این رابطه وجود دارد. با بالا آمدن یک وب‌سایت، بسیار مشکل است که اطلاعات در برخی مراحل به اشتراک گذارده نشود. بسیاری از سایت‌های شبکه اجتماعی قادر به کسب سود نیستند، و فروش اطلاعات شخصی شما راهی برای پر کردن این خلاء است. در حال حاضر، شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک و توییتر برای تبادل فعالیت‌های شما با دیگر سایت‌ها از شما اجازه می‌خواهند. ولی شرکت‌های کوچک برای کسب سود می‌توانند این مرحله را نادیده بگیرند.

  1. قانون جهانی امنیت اطلاعات آنلاین

اگر عبارت PRISM معنایی برای شما ندارد، اینکه خودتان را با اشتباهات امنیتی دولت آشنا کنید امر هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. و در نتیجه، مردم خواستار بازگشت حریم خصوصیشان هستند.

سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و توییر حجم انبوهی از اطلاعات شخصی ما را نگاه می‌دارند.افشا شدن این اطلاعات نزد دولت یا هر شخص دیگری اجتناب‌ناپذیر است. بنابراین قانونی جهانی برای مبارزه با این خطر بالقوه میبایست وضع شود. مردم می‌خواهند محیط مجازی برایشان امن باشد و قانون برای این نیاز مردم مبارزه خواهد کرد.

بنابراین، تا زمانی که ما نگرانی‌های خود را درباره حریم خصوصی خود در فضای شبکه داشته باشیم، راه‌هایی برای ماندنمان در جلوی منحنی(منحنی آموزش یا منحنی تجربه) وجود دارد. ولی ما الآن نیاز به اقداماتی داریم که ما را در برابر خطرات بالقوه شبکه‌های اجتماعی محافظت کند. در غیر این صورت، خط مشی‌های رازداری به صورتی تنظیم خواهند شد که نیازهای شبکه‌های اجتماعی بنام را تامین کنند.

مترجم: محمد مرتجی

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول