تاجران ابله مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، برخلاف نگاه عامیانه به تجار مواد مخدر، آنها لزوما افرادی باهوش نیستند. بلکه اغلب افرادی با دید سطحی بوده که تنها به سود کوتاه مدت خویش می‌اندیشند و عواقب کار خود را در نظر نمی‌گیرند.

در مینه‌سوتا، یکی از فروشندگان مواد مخدر در فیس‌بوک، پستی ازعکس‌ها و قیمت‌های ماری جوانا گذاشته، و به دلیل کوته فکری، به ذهنش خطور نکرده است که با این کار به راحتی می‌توان معاملات او را به طور دقیق ردیابی کرد.

این فرد اذعان داشته که در یک پارکینگ روباز زندگی می‌کند. پلیس مینه‌سوتا تاکنون او را نیافته است، البته نه به خاطر دشواری این کار، بلکه به دلیل کم بودن حساسیت جرم او. و اگر روزی سنگینی جرم او به حدی برسد که اولویت دستگیریش از پرونده‌های دیگر بالاتر برود، تبرئه‌اش غیرممکن خواهد بود. زیرا تمامی جرم‌های او در فیس‌بوک ذخیره شده و راهی برای کتمان آنها وجود ندارد.

فیس‌بوک تنها شبکه اجتماعی مورد استفاده برای فروش مواد مخدر نیست، در اینستاگرام نیز می‌توان با جستجوی کلمات مربوطه به پست‌هایی با مضامین عکس‌های این مواد، طرز استعمال آنها، عکس‌های ادوات مورد استفاده در این زمینه، تبلیغات و فروش مواد مخدر دست یافت. چنین پست‌هایی بدون فیلترینگ و قابل دسترسی برای کودکان و نوجوانان منتشر می‌شوند.

در اینستاگرام ردیابی پست‌هایی با این مضامین سخت‌تر است، ولی در صورت دستور مقام قضایی ناممکن نخواهد بود، به راحتی می‌توان کسانی را که به نشر چنین پسست‌هایی مبادرت می‌ورزند شناسایی کرد.خونسردی اینستاگرام در برابر سوداگران مرگ را می‌توان بازپرسی که در بازی «پلیس خوب و پلیس بد»، نقش خوب را بازی می‌کند، به حساب آورد.

البته سایت‌هایی وجود دارند که با استفاده از پروژه Tor و پنهان کردن آدرس IP افراد، به فروش اقلامی که در برخی کشورها غیر قانونی است می‌پردازند.

مترجم: محمد مرتجی

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول