صفحه شخصی بنیانگذار فیس‌بوک هک شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» به نقل از همشهری آنلاین، هکری فلسطینی که موفق به کشف نقص امنیتی در فیس بوک شده بود، نقصی که به واسطه آن امکان پست کردن هر مطلبی برروی صفحه فیس بوک دیگران به وجود می آید، یافته خود را به فیس‌بوک گزارش کرد اما این شرکت با بی‌توجهی به این یافته با واکنش عجیب این هکر مواجه شد.

براساس گزارش میل آنلاین، خلیل شریعه پس از اینکه با ارسال مطلبی درباره این حفره امنیتی برروی صفحه یکی از دوستان نزدیک مارک‌زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک، واقعی بودن این نقص را به اثبات رساند، با تیم امنیتی فیس بوک تماس گرفت و یافته خود را به اطلاع آنها رساند.

اما فیس‌بوک به جای تشکر از این هکر و اهدای جایزه‌ 500 دلاری ویژه برنامه‌نویسانی که موفق به کشف نقص در سیستم گوگل می‌شوند، اعلام کرد آنچه شریعه یافته‌است نقص امنیتی نیست.

از آنجایی که شریعه در فلسطین زندگی می‌کند، هیچ راهی برای تماس گرفتن با دوست زاکربرگ نداشت و به ناچار با پست کردن مطلبی درباره کشف جدیدش تلاش کرد به فیس‌بوک درباره این مشکل خبر دهد. اما فیس‌بوک نسبت به این یافته واکنش خاصی نشان نداد و این هکر نیز به ناچار برای اثبات حرفش اقدام به هک کردن صفحه مارک‌زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک شد.

وی‌ برروی صفحه زاکربرگ نوشت: «متاسفم که وارد حریم خصوصی شما شده‌ام، اما بعد از گزارش دادن به تیم امنیتی فیس‌بوک، هیچ راه دیگری به جز این برایم باقی نمانده بود. وی درباره تلاش‌هایش برای اخطار دادن به فیس‌بوک درباره این نقص امنیتی نیز توضیحاتی را برای زاکربرگ نوشت.»

چند دقیقه بعد، تلاش وی به نتیجه نشست و فیس‌بوک با او تماس گرفت تا بفهمد او چگونه توانسته صفحه شخصی رئیس کل فیس‌بوک را هک کند. مت جونز رئیس تیم امنیتی فیس‌بوک پس از چند روز اعلام کرد که این نقص امنیتی اکنون برطرف شده‌است. با این‌همه جایزه 500 دلاری به شریعه اختصاص پیدا نکرد زیرا وی به واسطه شیوه اطلاع‌رسانی‌اش قوانین فیس‌بوک را زیر پا گذاشته بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول