«انتظار کاربران جیمیل برای امنیت اطلاعاتشان مشروع نیست»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، پس از بیان مکرر از افشای اطلاعات کاربران جیمیل، وکلای گوگل با بررسی خود نشان دادند که از نظر قانون، گوگل اجباری برای نگهداری از مکالمات جیمیل ندارد.

Consumer Watchdog)«حامی حقوق مصرف‌کننده در امریکا»،  در 13 جولای 2013 بیانیه‌ای از طرف شاکیان گوگل منتشر کرد. این بیانیه با هدف طرح دعوی در دادگاه  بخش شمالی ایالت کالیفرنیا نوشته شده وکاربران خواهان اطمینان یافتن از این شده‌اند که اطلاعتشان چه می‌شود و در این ردو بدل‌های الکترونیکی چه اتفاقی می افتد حتی از این آگته باشند که اطلاعتشان به شرکت های بازاریابی چگونه داده می‌شود.

در این بیانیه آمده است:فقط کسی که به یک دانشگاه کسب و کار نامه می‌نویسد نباید از باز شدن نامه‌اش توسط دستیار گیرنده شگفت زده شود، امروزه مردم نمی‌توانند از اینکه نامه‌هایشان توسط نامه‌رسان (سرویس ایمیل) باز شود متعجب شوند… البته که اگر کسی امیدی برای احقاق حقوق خود برای حفظ اطلاعات شخصیش نداشته باشد به سمت شخص ثالثی روی بر خواهد گرداند.

از سوی دیگر، شورای حقوقی گوگل این کار را کیفری ساختن امری عادی در فضای کسب و کار می‌داند که نزدیک به یک دهه انجام می‌شده است. گوگل بررسی خودکار ایمیل‌ها را برای حفاظت سیستم‌های خود و گیرندگان از بدافزارها را نیر امری عادی و ساری می‌داند و این شکایت را اتفاقی می‌داند که در صورت محکوم شدن گوگل در آن، باعث نابودی «جیمیل رایگان» خواهد شد.

مترجم: محمد مرتجی

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول