فرهنگ سازي، آموزش و ارتقای سطح دانش،‌ در دستور کار پلیس فتا

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، پليس فتا استان گيلان به منظور فرهنگ سازي، آموزش و ارتقا سطح دانش و آگاهي هاي اجتماعي براي اعضاي سازمان نظام صنفي رايانه اي استان كارگاه آموزشي برگزار كرد.

رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي گيلان در اين كارگاه فرهنگ سازي، آموزش و ارتقا سطح دانش و آگاهي هاي اجتماعي جامعه پيرامون آسيب ها، چالش ها و تهديدات فضاي مجازي را از محورهاي اساسي برنامه هاي اين  پليس  در سال جاری عنوان کرد.

سرهنگ محمدخاني در اين كارگاه با تشريح جرائم سايبري و دسته بندي آن در فضاي مجازي به ويژه در حوزه خانواده و ارائه شايع ترين جرائم رايانه اي به صورت اسلايد، اهميت و حساسيت فضاي مجازي همچنين شناخت آسيب ها، چالش ها و تهديدهاي اين فضا را براي حاضران بسيار مهم و تعيين كننده  دانست.

وی با بيان اينكه شبكه هاي اجتماعي به ويژه فيس‌بوك، با جاذبه هاي كاذب و اغواء كننده و انتشار محتواي غير اخلاقي همچنين ترويج فرهنگ ابتذال غرب، قصد تغيير ذائقه و بي هويت كردن خانواده ها را دارند، افزود: نبايد مجذوب جذابيت هاي كاذب و اغواء كننده شبكه هاي اجتماعي به ويژه فيس بوك شد.

رئيس پليس فتاي استان گيلان  به وضعيت برخي از افراد كه با ناديده گرفتن چارچوب اخلاقي و اشتراك گذاري هويت و تصاوير شخصي و خانوادگي خود در اينترنت، موجب سوء استفاده بزهكاران سايبري در فضاي مجازي شده بودند، پرداخت و از حاضران خواست، با توجه به توصيه هاي پليس فتا و رعايت نكات ايمني از وقوع چنين مشكلات ناگواري پيشگيري کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول