کمپین زنان روسری‌پوش در شبکه های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ نیوز»، در پی اعتراض به حجاب یک زن مسلمان باردار سوئدی، زنان سوئدی در حمایت از این زن، جدای بینش و مذهب خود، تصاویر باحجاب خود را در شبکه های اجتماعی انتشار دادند.

جمعه گذشته زن مسلمان باردار سوئدی در حومه استکهلم، مورد اهانت یک مرد که به حجاب او اشاره داشته قرار می گیرد و مرد معترض حجاب از سر زن می گیرد.

در پی انتشار این خبر، پلیس به دنبال یافتن این مرد با توجه به تحقیقات از شاهدان عینی است. اما انتشار این خبر، موجی از حمایت را درشبکه های اجتماعی برانگیخت.

زنان سوئدی با هش تگ  #hijabuppropet به معنای «فریاد حجاب» توییت های خود را ارسال می کنند.  در شبکه اجتماعی فیس بوک صفحه ای با عنوان The hijab appealبه معنای طلب حق حجاب تاکنون 8600 دنبال کننده پیدا کرده است. افکارعمومی به سمتی رفته است که از وزیر دادگستری خواستار این شده اند که  آزادی دین و نحوه لباس پوشیدن زنان مسلمان را بدون اینکه مورد تعرض و اهانت کلامی یا خشونت رفتاری قرار گیرند، در سوئد تضمین کند.

hijab

رزمان در توییترش نوشته است: در سال 2013 خطر مورد حمله یا تبعیض قرار گرفتن به دلیل انتخاب نوع پوشش برای زنان سوئدی وجود دارد!

این حرکت زنان برای این بوده است که نشان دهند وحدت رویه ای میان زنان جدای از اعتقادات وجود دارد و آزادی دین و اندیشه باید حفظ شود و به بهانه پوشش حجاب کسی به دیگری تعرض نکند. همچنین مردانی در حمایت این کمپین تصاویری از خود با سرهای پوشیده در شبکه های اجتماعی انتشار دادند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول