دستگيري عامل نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومي در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از وبسایت خبری پلیس، سرهنگ «سامان محمدي» رئيس پليس فتا شرق استان تهران در تشريح اين خبر گفت:به دنبال رصد و پايش فضاي سايبري درشرق استان تهران اسنادي دال بر تشويش اذهان عمومي و نشر اکاذيب کشف،که پس از انجام اقدامات لازم متهم مورد شناسايي مأموران اين پليس قرار گرفت.

اين مقام مسئول گفت: با پيگيري هاي مستمر صورت گرفته متهم شناسايي شده ،دستگير و جهت سير ادامه رسيدگي پرونده به پليس فتا استان انتقال يافت.

وي در ادامه افزود: متهم ابتدا منکرانجام بزه شد اما ادله غيرقابل انکار سايبري وبازجويي هاي فني کارشناسان وي را در مواجه با شواهد و دلايل موجود ناکام گذاشته و به ناچار لب به اعتراف گشود و نسبت به بزه ارتکابي خود معترف شد .

اين مقام انتظامي در ادامه اظهار داشت: بر اساس قانون جرايم رايانه اي نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومي عليه ديگران در فضاي مجازي جرم تلقي شده و براي عاملان آن مجازات حبس و جزاي نقدي در نظر گرفته شده است.

سرهنگ  محمدي در پايان به شهروندان يادآوري کرده: به صورت جدي از توجه به شايعات واطلاعات موجود دربستر فضاي مجازي كه عمدتا از منبع هاي غير مستند و شايعه پردازمن جمله وبلاگ ها يا وب سايت هاي مشكوك نشأت مي گيرند خودداري كنيد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول