ساخت دستگاهی براي كاربران معتاد به شبكه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، پايگاه فرانسوی اسلت گزارش داد: محققان موسسه تكنولوژي ماساچوست واقع در آمريكا دستگاهي ساخته اند كه با ارسال شوك هاي الكتريكي به كاربران هشدار مي دهد كه زمان زيادي در شبكه هاي اجتماعي حضور داشتند.

اين دستگاه توسط دو دانشجوي مقطع دكتري اين موسسه به نام هاي رابرت موريس و دن مك داف براي مقابله با اعتياد به شبكه هاي اجتماعي مثل فيس بوك ساخته شده است.

اين دستگاه كه Pavlov Poke نام دارد، زير مچ دست كاربر قرار مي گيرد و سايت ها و برنامه هاي رايانه اي مورد استفاده را كنترل مي كند. در صورتي كه كاربر زمان زيادي را در شبكه هاي اجتماعي بگذراند، اين صفحه كليد با ارسال شوك الكتريكي به دست كاربر، او را آگاه مي كند.

Pavlov Poke به وسيله يو.اس.بي به رايانه متصل مي شود و كاربران بايد اپليكيشن آن را بر روي رايانه خود نصب كنند. در صورت استفاده زياد از شبكه هاي اجتماعي در ابتدا پيغام هشدار بر روي صفحه نمايش رايانه ظاهر مي شود و در صورت ادامه، شوك الكتريكي به دست كاربر وارد خواهد شد.

به گفته طراحان اين دستگاه، شوك وارده به دست آزاردهنده است اما خطرناك نيست.

در نسخه تلفني به جاي شوك الكتريكي از صداي جيغ براي كاربران استفاده شده است.

بر اساس نتايج تحقيقات محققان سوئدي، ۷۰ درصد كاربران فيس بوك به محض روشن كردن رايانه شخصي، از اين وب سايت بازديد مي كنند. همچنين ۸۵ درصد از كاربران اين سايت در طول روز حداقل يك بار فيس بوك خود را چك مي كنند.

براساس نتايج يك مطالعه كه توسط محققان دانشگاه شيكاگو انجام شده است فيس بوك و توئيتر اعتياد آور تر از الكل و سيگار است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول